نماينده پارلمان سوريه با انتقاد از طرح پيشنهادي معاذ الخطيب تاکيد کرد همانگونه که رئيس جمهور سوريه گفت اين کشور از موضع خود عقب نشيني نمي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شريف شحاده در گفتگويي درباره سخنان بشار اسد رئيس جمهور اين کشور در ديدار با هيأت اردني و اين که لحن اظهارات اسد مثل افراد مطمئن از پيروزي بود گفت: اسد از ابتداي بحران همين لحن و گفتمان را داشته است. به نظر من همه کساني که سخنان اسد را شنيدند يا سخنان وي را از افرادي که در ديدار با وي شرکت داشتند شنيده اند تاييد مي کنند که مواضع سوريه ثابت است و اين کشور از حقوق ثابت خود عقب نشيني نمي کند و اسد در سخنان ديروز خود تاکيد کرد که سوريه از مواضع خود عقب نشيني نمي کند و تحت هيچ شرايطي مواضع خود را تغيير نمي دهد. بنابراين همه بايد بدانند توطئه ها باعث تغيير مواضع سوريه نمي شود. 

شحاده در ادامه در پاسخ به اين که ثبات موضع سوريه به سبب تحولات ميداني و سياسي يا هر دوي آنهاست گفت: علل زيادي دارد. همه و بخصوص مردم سوريه به اين حقيقت واقف هستند که برنامه تهيه شده عليه سوريه به هيچ وجه به اصلاحات در سوريه مربوط نمي شود. مسئله ديگر اين که اسرائيل کاملا در بحران سوريه دست دارد و اين مداخله از قبل از بحران بوده است و تا پس از آن نيز ادامه دارد و حملات اخير اين رژيم به يکي از مراکز علمي در سوريه علاوه بر آن که نشان دهنده دخالت اين رژيم در بحران سوريه است تاکيد مي کند که هدف اصلي نه اصلاحات در سوريه بلکه ويران کردن اين کشور است. 

نماينده پارلمان سوريه در ادامه به وجود گروه هاي سلفي در سوريه و تعامل مستقيم و غيرمستقيم آنها با رژيم صهيونيستي و کشورهاي عربي از جمله عربستان سعودي و قطر که مدعي تلاش براي پيشرفت و ترقي سوريه هستند اشاره کرد و افزود: سوري ها بر موضع خود پا بر جا هستند و پايداري آنها زمينه ساز مراحل آينده است. 

وي درباره طرح هاي حل سياسي در سوريه گفت: ما هيچ گونه طرح خارجي براي حل بحران سوريه نمي بينيم بلکه هدف آنها نابود و فرسوده کردن سوريه و رهبران آن است. نديده ايم که آمريکا و به طور کلي غرب طرحي ارائه کند. طرح پيشنهادي بشار اسد رئيس جمهور سوريه که کاملا شفاف و روشن است بهترين راه حل براي بحران است و مي تواند واقعيت اوضاع در سوريه را حل و فصل کند. واقعيت اين است که برخي طرف ها اين بحران را در سوريه به وجود آوردند. درست است که سوريه به توسعه و نوسازي نياز دارد ولي راه انجام اين کارها آوردن جبهه النصره و القاعده و ديگر گروه ها به اين کشور نيست. اين اقدامات به وضوح اقداماتي تروريستي است و نتايج آن گريبان گير همان کساني خواهد شد که آن را به وجود آوردند. 

وي در ادامه ضمن انتقاد از طرح معاذ الخطيب رئيس گروه موسوم به ائتلاف ملي مخالفان سوري به تشريح طرح پيشنهادي بشار اسد پرداخت و افزود: اين طرح در نهايت به آشتي ملي کامل منجر خواهد شد حال آن که طرح الخطيب اصلا مشخص نيست و آنها اصلا سياست نمي دانند. شحاده طرح پيشنهادي ايران را به نفع مردم سوريه دانست.


                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: نماینده ، سوریه ، پارلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار