از ابتداي امسال تاكنون، 113 میلیون دلار کالا از استان چهارمحال و بختیاری صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: با وجود تحريم ها، تجار و بازرگانان استان چهارمحال و بختياري، از ابتداي امسال تاكنون بيش از 231 میلیون و 680 هزار و 203 كيلوگرم كالا به ارزش  113ميليون دلار از اين استان به خارج از كشور صادر كرده اند.
رحمان كرمي افزود: سيمان، فرش، گليم و گبه، موكت، بادام، آب معدنی، ماهي قزل آلا، غذاي ماهي، پرنده هاي زينتي، كاشي و سراميك، لوازم خانگي برقي، سنگ هاي تزئيني، روغن خوراكي و مخزن گاز از عمده كالاهاي صادراتي استان چهارمحال و بختياري است.
وي اظهار داشت: اين كالاها به كشورهاي عراق، سوريه، افغانستان، پاكستان، امارات عربي متحده، تاجيكستان، هند، آلمان، ارمنستان، مالزي و عربستان صادر شده است.
كرمي، با اشاره به رشد پنجاه درصدي صادرات ارزي و 146 درصدي صادرات وزني استان چهارمحال و بختياري گفت: امسال استان چهارمحال و بختياري، با رشدي كه در توسعه صنعت داشت  از گروه سوم استانهاي فعال در زمينه صادرات به جايگاه دوم صنعتي ارتقاء يافت.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري افزود: اين مقدار كالا را 22 صادر كننده فعال استان چهارمحال و بختياري صادر كرده اند كه هشت نفر از آنها از صادر كنندگان برتر استاني و يك نفر نمونه ملي هستند.
وی گفت: همچنين‌ هدف صادراتي استان چهارمحال و بختياري براي امسال، 115 ميليون دلار است كه هم اكنون نزديك به 82 درصد آن محقق شده است./س
برچسب ها: صادرات ، کالا ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.