استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه اگر مسئولي تقوا داشت، در صورتي که تخصص نداشته باشد مسئوليت را قبول نمي‌کند، گفت: "تقوا" بايد شاخص انتخاب نامزدهاي انتخاباتي باشد.

"حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در توصيه‌اي اخلاقي به مسئولان سياسي کشور اظهار داشت: پيشنهاد من اين است که مسئولين بيش از سطوح عادي جامعه تقوا را رعايت كند؛ تقوا براي مسئولين نسبت به عموم مردم، واجب‌تر است.

وي افزود: رفتار مسئولان نسبت به عموم مردم از حساسيت ويژه‌اي برخوردار است؛ بي‌تقوايي بدترين آثار اجتماعي را براي مسئولين بجاي مي‌گذارد؛ ضمن آنکه امکان سلب عاقبت بخيري هم براي آنها وجود دارد.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه اگر افراد عادي گناهي انجام دهند، توبه آنها راحت‌تر پذيرفتني است، گفت: اگر مسئولان بي‌تقوايي کنند، چون آثار اجتماعي گسترده‌اي دارد، امکان اينکه توبه‌شان پذيرفته نشود، وجود دارد.

وي تصريح کرد: ما از مسئولان نمي‌خواهيم که فقط اخلاق داشت باشند و نياز هست که تقوا را رعايت کنند؛ تقوا اعم از اخلاق است؛ به اصطلاح چون که صد آمد، نود هم پيش ماست.

وي در يک توصيه انتخاباتي به مردم گفت: مردم بايد هر که را که باتقوا‌تر بود را انتخاب کنند و اينکه عده‌اي تخصص را از تقوا جدا مي‌کنند، اشتباه است؛ اگر مسئولي تقوا داشت، در صورتي که تخصص نداشته باشد مسئوليت را قبول نمي‌کند و از سوي ديگر فرد با تقوا به دنبال کسب تخصص مي‌رود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار