مديرعامل اتحاديه چايکاران شمال کشور، با اشاره به بدقولي هاي ايجاد شده در پرداخت مطالبات چايکاران، گفت: اين بدقولي ها در کشاورزان بدبيني ايجاد مي کند.

مصطفي نصراللهي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: از 32 هزار کشاورزي که مبلغي در حدود 22 و نيم ميليارد تومان طلبکار بودند، تنها 14 هزار کشاورز که مطالباتشان مبالغ اندکي بود، مبلغ سه و نيم ميليارد تومان دريافت کرده اند.
وي با بيان اينکه 19 ميليارد تومان از مطالبات چايکاران باقي مانده است، ادامه داد: شرکت خصوصي صدرا قول داده بود که تا 22 بهمن ماه کليه بدهي هاي چايکاران را تسويه کند، اما تا امروز اين اتفاق نيفتاده و حرف آنان به "از 22 بهمن ماه بدهي هاي چايکاران تسويه مي شود" تغيير يافته است.
نصراللهي با اشاره به اينکه قرار است تا پايان بهمن ماه اين بدهي ها تسويه شود، تصريح کرد: اميدواريم منظور آنان، پايان بهمن ماه سال جاري (91) باشد.
وي ادامه داد: اين بدقولي ها در کشاورزان بدبيني ايجاد مي کند و تاثير منفي دارد.
مديرعامل اتحاديه چايکاران شمال کشور، تاکيد کرد: از مسئولان خواستارم نسبت به اين قضيه روراست باشند و اگر نمي توانند چنين کاري را انجام دهند، بگويند با توجه به شرايط موجود ما قادر به انجام اين کار نيستيم.
وي با بيان اين مطلب که هرساله سطح مساحت باغ هاي چاي کاهش مي يابد و کشاورزان به دليل نبود توجيه اقتصادي باغ ها را رها مي کنند، گفت: سود تسهيلات به زراعي که قرار بود به کشاورزان پرداخت شود، افزايش زيادي داشته و از چهار درصد به حدود 18 درصد رسيده است و اين موضوع امکان استفاده از چنين تسهيلاتي را براي کشاورزان غيرممکن مي‌سازد.
نصراللهي خاطرنشان کرد: اتحاديه چايکاران سال گذشته، با دريافت هفت ميليارد تومان تسهيلات از صندوق توسعه کشاورزي مطالبات چايکاران را پرداخت کرد. ما امسال نيز آمادگي داريم کل بدهي آنان را با دريافت تسهيلات بپردازيم، به شرطي که در دريافت تسهيلات براي ما نيز همان امتيازاتي را قائل شوند که براي بخش خصوصي در نظر گرفتند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار