مديرعامل اتحاديه چايکاران شمال ايران با اشاره به حذف تعرفه صادراتي چاي گفت: طي هفته هاي گذشته 72 تن چاي به کشورهاي آسياي ميانه صادر شد.

مصطفي نصرالهي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: براي افزايش درآمد اقتصادي حاصل از صادرات، تعرفه 50 درصدي صادرات چاي حذف شد.

وي ادامه داد:‌ به جهت اينکه امسال ميزان چاي باقيمانده در انبارها محدود است، حذف تعرفه فوق مسير صادرات چاي را در سال هاي آينده هموار خواهد ساخت.

نصرالهي با بيان اين مطلب که حدود 25 درصد چاي توليدي کشور در زمره چاي هاي مرغوب قرار دارند گفت: چاي مرغوب ما در سطح کشور مشتري ثابت و مصرف داخلي دارد.

وي ادامه داد: چاي هاي درجه 2 و 3 که با ضعف فروش روبرو هستند، اين بسترسازي ها مي تواند چاي را با قيمت مناسب در کشورهاي خارجي به فروش برساند و اين گامي مثبت در مسير توليد است.

نصرالهي با اشاره به کاهش توليد چاي در سال جاري افزود: هر سال قبل از رسيدن به دوره بهره برداري سال بعد نشست هايي براي رشد توليد چاي و اجراي طرح هاي توسعه برگزار مي شود.

وي در پايان با بيان اين مطلب که شايعاتي مبني بر حضور بخش خصوصي در صنعت چاي وجود دارد گفت: با حضور بخش خصوصي مخالف نيستيم اما اين بخش نبايد مانند سال 89 که در ميان راه چاي کاران و صنعت چاي را رها کرد و آن را با مشکل عدم پرداخت بهاي برگ سبز روبرو ساخت عمل کند.

لازم به ذکر است ميزان توليد چاي در سال جاري 110 تن بوده است./س
برچسب ها: تولید ، چای ، بخش خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار