نماینده عالی دولت در گیلان رشد و توسعه صنعت چای را نیازمند احداث كارخانجات چایسازی مدرن و نوسازی كارخانجات چای دانست و از همه مسوولان ذیربط خواست نسبت به این امر، اهتمام ورزند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'مهدی سعادتی' در بازدید سرزده از مجتمع تولید و فرآوری نسیم چای شمال و روند پیشرفت این پروژه اظهار داشت: با توجه به فعالیت تعداد زیادی از شهروندان گیلان در بخش چای، رفع نیازهای زیربنایی این محصول مهم از جمله اولویت هایی بشمار می رود كه تمامی مدیران باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: گیلان با داشتن بخش اعظمی از باغات چای ایران، مهمترین استان تولیدكننده چای در كشور است از این رو؛ تمامی مسوولین باید تلاش خود را در جهت حل مشكلات موجود در این بخش انجام دهند.

استاندار گیلان پس از بازدید از این مجتمع، مسوولین ذیربط استانی را مكف كرد با تشكیل كمیته ای، موضوع پرداخت تسهیلات به این مجتمع را بررسی و پیگیری كنند.

  با راه اندازی مجتمع تولید و فرآوری نسیم چای املش برای اولین بار در كشور كنسانتره چای، عصاره گیری چای، گرانول چای و پودر چای با طعم های مختلف تولید می شود.

این مجتمع شامل كارخانه مركزی در 6 طبقه به مساحت 16 هزار متر مربع و انبار مكانیزه چای در دو طبقه به گنجایش 20 هزار تن و سورتینگ چای می باشد كه با اجرای كامل این مجتمع برای 400 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

استان‌های گیلان و مازندران 34 هزار هكتار باغ چای دارند كه به‌ترتیب 85 و 15 درصد سهم تولید چای كشور را به خود اختصاص داده‌اند، هر ساله حدود 40 هزار تن چای خشك از این استان ها به دست می‌آید و مجموعاً 60 هزار خانوار چایكار در گیلان و مازندران از این راه امرار معاش می كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.