نايب‌رئيس کميسيون اقتصادي مجلس، با اعلام وعده دولت براي ارائه بودجه 92 در هفته اول اسفند، گفت: با توجه به تاخير در ارائه بودجه سنواتي، دولت موظف است لايحه بودجه چنددوازدهم را نيز تقديم مجلس کند که در غير اينصورت عملي خلاف قانون انجام داده است.

محمدرضا پورابراهيمي داوراني، نماينده مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در خصوص آخرين اخبار از ارائه لايحه بودجه 92 به مجلس، گفت: مسئولين دولتي اخيرا اعلام کرده‌اند که لايحه بودجه 92 را در هفته اول اسفند تقديم مجلس خواهند کرد که بايد منتظر ماند.
 
وي در ادامه افزود: مطابق با آئين‌نامه داخلي، اگر دولت لايحه بودجه سنواتي کل کشور را حداکثر تا 15 آذرماه به مجلس تقديم نکند، موظف خواهد بود همزمان با ارائه لايحه بودجه سنواتي کل کشور، لايحه بودجه چند‌دوازدهم را نيز تقديم مجلس کند و در غير اين صورت خلاف قانون عمل کرده است.
 
نايب‌رئيس کميسيون اقتصادي با بيان اينکه در حال‌حاضر زمان ارائه لايحه بودجه به طور قانوني گذشته است، اظهار داشت: با توجه به اينکه فرصتي تا پايان سال باقي نمانده و گمان نمي‌کنم مجلس تا پايان سال بررسي بودجه را به سرانجام برساند، لذا لايحه بودجه چند دوازدهم در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.
 
وي در پاسخ به اين سوال که آيا دولت لايحه بودجه چنددوازدهم را علاوه بر لايحه بودجه 92 طبق آئين‌نامه مجلس ارائه خواهد کرد يا خير، گفت: بايد منتظر ماند، ولي در صورت عدم انجام اين کار، مجلس از سرجمع بودجه به ميزان دودوازدهم به عنوان تنخواه تصويب مي‌کند تا دست دولت براي پرداخت و هزينه ها در 2 ماه اول سال باز باشد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار