لیگ برتر تکواندو باشگاه های کشور روز گذشته با حواشی مختلفی برای داوران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه  ورزشی باشگاه خبرنگاران: هفته های سوم و چهارم دور برگشت لیگ برتر تکواندو باشگاه های کشور در رده جوانان و بزرگسالان به میزبانی تیم شهرداری ورامین دوشنبه 23 بهمن در خانه تکواندو تهران برگزار شد.
سرمربیان تیم ملی رو در روی هم
در هفته سوم دور برگشت این رقابت ها استیل البرز و دانشگاه آزاد اسلامی تیم های سوم و چهارم جدول با هدایت کریمی و خلیفه سرمربیان تیم های ملی تکواندو در رقابتی حساس به تساوی چهار به چهار رضایت دادند. در این بازی از دانشگاه یوسف کرمی هقت بر پنج علی مومنی را برد، علیرضا نصر آزادانی پنج بر چهار حسن شکری را مغلوب کرد، ابراهیم مردانی و مهدی غفاری، حامد اصلانی و مجید بهرامی را شکست دادند و از استیل البرز هم، سجاد مصطفوی 10 بر سه میثم باقری را برد، مجید رجبی یازده بر هفت داود عبدالرضایی را مغلوب کرد، امید عمیدی هفت بر یک وحید عیسی بیگلو را شکست داد و پیام قبادی پنج بر چهار از سد علیرضا درویش پور گذشت.
همچنین قوامین ناجا صدرنشین لیگ برتر هفت بر یک از سد شرکت ملی حفاری ایران گذشت که در این مسابقه امیر حسین شاکری، سالار صداقت، روح اله ابراهیمی، مهدی قربانی، محمد امامی، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی برای تیم ناجا به پیروزی رسیدند و علی شاکری نیز مقابل سید احسان نقیب زاده بازی نکرد.
حمید افشاری، سعید امیری، فرشاد فروغی کیا، میثم قهرمانلو و افشین ساکت از حفاری مقابل حریفانشان باختند و مسعود حجی زواره مقابل محمد امامی بازی نکرد.
در آخرین مسابقه این هفته نیز شهرداری ورامین 6 بر 2 از سد سایپا البرز گذشت که در مهمترین بازی این مسابقه می توان به برد 6 بر صفر جلال خدامی مقابل اصغر برزگری اشاره کرد.
در این هفته تیم صنعت مس کرمان با قرعه استراحت روبرو بود.
مس اولین امتیازش را دشت کرد
در هفته چهارم دور برگشت لیگ برتر شرکت ملی حفاری ایران پنج بر سه مغلوب دانشگاه آزاد اسلامی شد. در این بازی برای دانشگاه آزاد یوسف کرمی هفت بر 2 افشین ساکت را برد، علیرضا نصر آزادانی با غیبت حریفش برنده اعلام شد، درویش پور، عبدالرضایی و مردانی مقابل حریفانشان پیروز شدند. نقیب زاده از حفاری کرامتی را برد، مسعود حجی زواره از حفاری 2 بر یک عیسی بیگلو را مغلوب کرد و فروغی کیا هم 15 بر 13 مهدی غفاری را شکست داد.
در مهمترین بازی هفته شهرداری ورامین با همین نتیجه از سد استیل البرز گذشت. با برد شهرداری مثلث مدعیان قهرمانی به نوعی از این پس به تیم هاي شهرداری و ناجا تا پایان فصل تعلق می گیرد.
در این بازی مرتضی کریمی سرمربی تیم استیل البرز و سرمربی جدید تیم ملی تکواندو پس از تساوی در راند چهارم دیدار حسن شکری از استیل با بهنام بیات و برنده اعلام شدن بیات به داوران اعتراض کرد که مورد قبول واقع نشد. همچنین پوریا عرفانیان بهترین بازیکن این هفته و هفته قبل رقابت ها از استیل البرز مقابل مهران عسکری به برتری رسید و پیام قبادی از استیل جلال خدامی را برد.
در دیگر دیدار این هفته صنعت مس کرمان در یک دیدار جنجالی پنج بر سه سایپا البرز را برد که در این بازی هم بهزاد ایلخانی از مس پس از آنکه در راند طلایی مقابل حسن باغگرایی به تساوی رسید و با رای داوران پیروز اعلام شد با اعتراض سایپایی ها نتیجه بازی تغییری نکرد. این هفته قوامین ناجا استراحت کرد.
صدر جدول دست نخورده باقی ماند
در پایان مسابقات این هفته جدول رده بندی تغییر چندانی پیدا نکرد و تیم قوامین ناجا با 23 امتیاز همچنان صدرنشین است، شهرداری ورامین با 21 امتیاز، استیل البرز با 15 امتیاز و دانشگاه آزاد با 13 امتیاز دوم تا چهارم هستند و رقابت اصلی برای قهرمانی بین تیم های ناجا با شهرداری ورامین است. در انتهای جدول نیز مس کرمان با نخستین بردش صاحب سه امتیاز شد.
برترین های لیگ برتری
در بخش بهترین ها نیز مسعود لشگری از قوامین ناجا و رضا ایمانزاده از دانشگاه آزاد به عنوان بهترین سرپرستان، سید نعمت خلیفه از دانشگاه آزاد و پیام خانلرخانی از شهرداری ورامین به عنوان بهترین مربیان، حافظ مهدوی و رحیم صفایی هر دو از تهران به عنوان بهترین داوران، محمد خمسه از سایپا و پوریا عرفانیان از استیل البرز به عنوان فنی ترین مبارزان، سایپا و دانشگاه آزاد به عنوان تیم های اخلاق دو هفته لیگ برتر انتخاب و معرفی شدند.
سومین محرومیت جشن ساز در لیگ برتر
مصطفی جشن ساز سرمربی تیم تکواندو شرکت ملی حفاری ایران در بازی های این هفته با اعتراض نسبت به قضاوت داوران و بکار بردن جملاتی، با شکایت کمیته داوران و برگزاری و پس از نماینده کمیته قضایی حاضر در سالن رقابت ها با سه ماه محرومیت از فعالیت در تمامی رقابت های داخلی به عنوان کوچ روبرو شد. البته به وی 72 ساعت مهلت داده شد تا نسبت به این رای اعتراض کند.
این دومین محرومیت این مربی در طول این فصل است. جشن ساز در دور رفت رقابت های لیگ برتر با اعتراض به داوران با دو هفته محرومیت روبرو شده بود. این رای از سوی کمیته برگزاری مسابقات در سالن قرائت شد.
وی سال گذشته هم با رای کمیته انضباطی با محرومیت مواجه شده بود.
تهدید رییس کمیته داوران
با اعتراض شهرداری ورامین نسبت به قضاوت داوران سیروس رضایی رییس اين کمیته توسط تدارکات این تیم تهدید شد که با دخالت مسئولان این قائله ختم به خیر شد و کادر فنی تیم شهرداری ورامین با اظهار بی اطلاعی از این ماجرا و دخالت بی مورد یکی از عوامل این تیم در امور فنی از داوران و کمیته برگزاری عذر خواهی کردند. در این مورد کمیته داوران نیز شکایتی نداشت.
تجلیل از پیشکسوتان
در ادامه برگزار مراسم تجلیل از نام آوران تکواندو باشگاه استیل البرز با همکاری فدراسیون تکواندو از مرتضی رستمی قهرمان پیشین و سنگین وزن تیم ملی همراه با بیژن خراسانی پیشکسوت تکواندو، مجری و گزارشگر صدا وسیما تقدیر کرد.
آذربایجانی ها هم لیگ برتری شدند
تیم های ملی مردان و زنان آذربایجان که در مرکز جهانی تهران اردوی تدارکاتی خود را برپا کرده اند تماشاگران ویژه دیدارهای لیگ برتر این هفته بودند و چند بازی دوستانه نیز با تکواندوکاران تیم ناجا در حاشیه مسابقات لیگ برگزار کردند.
معتمد آفتابی شد
محمد باقری معتمد قهرمان المپیکی تکواندو، غلامحسن ذوالقدری دبیر فدراسیون و علی محمد بسحاق مربی سابق تیم ملی از جمله تماشاگران این هفته رقابت ها بودند و هادی ساعی مدیر فنی و سرپرست استیل البرز نیز برخلاف هفته های گذشته به دلیل مسافرت تیم خود را در این هفته همراهی نکرد.
اعتراض سایپایی ها به داوران
تیم سایپا در بازی مقابل مس و در مسابقه بهزاد ایلخانی و حسن باغگرایی اعتراض خود را نسبت به رای داوران در برنده اعلام شدن ایلخانی از مس کتبا به کمیته برگزاری اعلام کردند که مورد قبول واقع نشد.
-بازیکنان خارجی لیگ برتر در این هفته نیز غیبت داشتند.
برچسب ها: تکواندو ، لیگ ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار