عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در تامین مواد اولیه و تولید محصولات پتروشیمی مشکلی نداریم و موضوع نظارت بر قیمت ها در زمان توزیع و فروش در سطح بازار است.

احمد سجادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب که در حال حاضر مشکلی در تأمين خوراک اوليه واحدهاي پتروشيمي و هم در تأمين خوراک ثانويه اين صنعت در واحدهاي ميان دستي و پايين دستي وجود ندارد، افزود: خوشبختانه با همکاری وزارت نفت مشکلات این بخش برطرف شده است.

وي افزود: بايد روند تأمين خوراک با ثبات شود تا با استناد به اين ثبات، سرمايه گذار بتواند افق پيش روي سرمايه گذاري خود را ببيند.

نماينده مردم سرخس و فریمان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ظرفيت هاي بسيار کشور در توسعه صنعت پتروشيمي تصریح  کرد: پروژه هاي متعدد پتروشيمي نيازمند جذب سرمايه است و بايد بسترهاي لازم براي جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي در اين صنعت فراهم شود.

عضو کمیشیون انرژی وجود واسطه ها را از مشکلات تأمين خوراک به ويژه در صنايع پايين دستي عنوان کرد و ابراز داشت: شايد بتوان صنايع پلاستيک را عمده ترين متضرران واسطه گري در تأمين خوراک صنايع پايين دستي دانست.

سجادی، ثبات در تعيين قيمت و روند مطلوب تخصيص خوراک مورد نياز را از ارکان جذب سرمايه در صنعت پتروشيمي دانست و گفت: در شرايطي که سرمايه گذار اطميناني از آينده سرمايه گذاري خود نداشته باشد، ترجيح مي دهد پول خود را در بانک نگهداري کند اما ريسک سرمايه گذاري را که فرداي آن مشخص نيست، نپذيرد.

وي افزود: ثبات در تأمين مطلوب خوراک واحدهاي پتروشيمي، نیازمند نظارت های مستمر، شفاف سازي بسترهاي سرمايه گذاري در صنعت پتروشيمي است و مطمئنا در جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي زمینه برای توسعه و اشتغالزایی این صنعت فراهم می شود.

سجادی یادآور شد: در تامین مواد اولیه و تولید محصولات مشکلی نداریم موضوع نظارت بر قیمت ها در زمان توزیع و فروش در سطح بازار است متاسفانه نظارت ها بیشتر فصلی هست باید بطور جدی پیگیری شود تا محصولات تولیدی به نحو احسن در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد: باید قانون اصل 44 اساسی مورد بازنگری قرار گیرد دولت باید به دنبال منافع عمومی مردم باشد.

وی خاطر نشان کرد: واگذاری صنایع مادر به بخش خصوصی  از جمله آب، برق و نفت و گاز می تواند آسیب های جدی به کشور وارد کند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار