با مصرف میوه ها و سبزیجات به علت داشتن آنتی اكسیدان و همچنین فیبر غذایی بالا می توان در بسیاری از موارد از بروز انواع سرطان ها پیشگیری کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل ا ز وب دا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان این مطلب گفت: شاید در گذشته عاقبت خوبی برای سرطان پیش بینی نمی شد، اما در حال حاضر با پیشرفت های علم پزشكی می توان در بسیاری از موارد از ابتلای افراد به این بیماری پیشگیری و یا با درمان به موقع بر این بیماری غلبه كرد.

دکتر سید سعید اسکویی با اشاره به اینکه اگر چه در ابتلای فرد به سرطان چند عامل نقش دارد، اظهار داشت: البته سابقه ژنتیک، سبك زندگی ناسالم، چاقی، تغذیه نادرست، آلودگی ها و مصرف سیگار از جمله عواملی هستند كه خطر ابتلاء به این بیماری را افزایش می دهند.

وی با بیان اینكه بعد از بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها دومین عامل مرگ و میر در استان قزوین می باشند، تأکید كرد: از آنجا که استفاده از نیترات به عنوان یك ماده نگهدارنده در برخی مواد غذایی مانند فست فودها، باعث بروز سرطان ها می شوند، خانواده ها باید مراقب باشند از مصرف زیاد اینگونه غذاها در برنامه غذایی خود خودداری كنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان افزود: سرطان های پوست، سینه، كولوركتال، معده، مری و تخمدان، به ترتیب شایعترین سرطان ها در بین زنان استان قزوین و سرطان های پوست، معده، پروستات، كولوركتال، مثانه و ریه، شایع ترین سرطان ها در بین آقایان این استان می باشد./ع2

برچسب ها: میوه ، سرطان ، فیبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار