معاون میراث فرهنگی کشور دستاوردهای شاخص دولت نهم و دهم در حوزه میراث فرهنگی را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، مسعود علویان‌صدر گفت: از مجموع 30 هزارو 757 اثر تاریخی- فرهنگی ثبت شده در فهرست میراث ملی، 18 هزار و 79 اثر در دولت نهم و دهم به ثبت رسیده است. 


وی در ادامه با اشاره به رشد قابل توجه ثبت آثار تاریخی- فرهنگی در فهرست میراث جهانی، افزود: از مجموع 15 اثر ثبتی کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو، 8 اثر در دو دولت اخیر و باتلاش سازمان میراث فرهنگی به حافظه جهانی افزوده شده است. 
معاون میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: ثبت 189 میراث طبیعی در فهرست میراث ملی از دیگر دستاوردهای شاخص معاونت میراث فرهنگی در دولت نهم و دهم به شمار می‌رود. 
علویان‌صدر یادآور شد: تشکیل مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس آسیای غربی و مرکزی در ایران، آغاز عملیات اجرایی 13 موزه منطقه‌ای در 12 استان، راه‌اندازی سیستم جام، ایجاد موزه مجازی میراث ناملموس، تدوین و اجرای طرح ارائه بسته‌ حمایتی به مالکان و دارندگان خانه‌های تاریخی و مرمت 600 مسجد جامع نیز از افتخارات حوزه میراث فرهنگی است که در دو دولت اخیر به انجام رسیده است. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات شاخص معاونت میراث فرهنگی در دولت نهم و دهم می‌توان به ثبت 251 اثر منقول فرهنگی و همچنین ثبت بیش از هزار اثر از مواریث غیرملموس در فهرست میر اث ملی، اشاره کرد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار