نماینده مردم شهرستان شهركرد در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: هنرمندان از طریق خلق آثار هنری به معرفی تمدن اسلامی و بیداری اسلامی به جهانیان بپردازند.

سید سعید زمانیان، در ایین گشایش نمایشگاه خوشنویسی بیداری اسلامی در خانه هنرمندان حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری گفت: انقلاب اسلامی، الگوی بیداری اسلامی در بین كشورهای منطقه شده است و هنر بهترین مولفه برای معرفی الگوی اسلامی می باشد.
وی، با گرامی داشت یوم الله 22 بهمن ماه افزود: انقلاب اسلامی در امتداد راه و نهضت انبیا الهی است و برای تحقق بخشی اهداف انبیا الهی شكل گرفت.
نماینده مردم شهرستان شهركرد در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی احیاگر تمدن و مكتب اسلامی است و بخشی از این تمدن به واسطه فرهنگ و هنر اسلامی شكل گرفته كه باید از ظرفیت های هنری برای معرفی تمدن اسلامی بهره گرفت. وی، با یادآوری دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طی 34سال اظهار داشت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب در این سال‌ها، احیای اسلام و ارزش‌های دینی و آوردن آن از حاشیه به متن زندگی اجتماعی انسان است.
نماینده شهرستان های شهركرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه هنری نقش مهمی در معرفی الگوهای هنری بیداری اسلامی دارد و در این زمینه گام های بلندی برداشته است.
رئیس حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری نیز افزود: نمایشگاه خوشنویسی بیداری اسلامی به مناسیت دهه فجر برپا شده است.
حجت الله شیروانی خاطر نشان کرد: نمایشگاه خوشنویسی با عنوان كارگاه هستی با محوریت بیداری اسلامی از سوی حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری در خانه هنرمندان شهركرد برپا شد.
وی گفت: در این نمایشگاه 22 اثر در قطع 50 در 70 به شیوه ثلث، قلم و مركب و با موضوع بیداری اسلامی از هنرمند استان چهارمحال و بختیاری، محمد شهریاری در معرض دید عموم است.
محمد شهریاری، هنرمند خالق آثار این نمایشگاه افزود: آثار این نمایشگاه در حقیقت قبل از تبدیل شدن به آثار خوشنویسی یك اثر پژوهشی با محوریت بیداری اسلامی است كه در آئینه قرآن انجام شده است.
وی تصریح کرد: مضامین این آثار از دل قرآن كریم و احادیث انتخاب شده است و به یك اثر هنری در قالب خوشنویسی تبدیل شد./س
برچسب ها: هنرمندان ، معرف ، تمدن ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.