رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ، معنا دار و نافع دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی، تصریح کرد: چرا که این مراکز به علمی که در دانشگاه‌ها تولید می‌شود، نیاز دارند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات؛ خسرو دانشجو با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین سیاست‌هایی که در شبکه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد مد نظر است ارتقای کمی و کیفی است، اظهارکرد: تلاش بر این است که در جهت کیفی و کمی گسترش و ارتقاء داشته باشیم.

وی با اشاره به سیر صعودی تقاضای ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، گفت: بنابراین از سیاست‌های کلان این است که با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و به کارگیری واحدها و پردیس‌های علوم تحقیقات این دانشگاه، هر سال علاوه بر ارتقاء کیفی از نظر کمی هم گسترش داشته باشیم و همچنین بتوانیم پاسخ مثبتی به متقاضیان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دهیم.

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از طراحی نقشه جامع ایجاد رشته‌ها و دوره‌های مختلف دانشگاه خبر داد و افزود: در حال طراحی نقشه جامعی هستیم تا بتوانیم در واحدهای مختلف متناسب با نیازهای منطقه، رشته و دوره‌های مختلف راه‌اندازی کنیم، که این طرح در مراحل نهایی است.

وی ادامه داد: در واقع ما درصدد هستیم تا برای هریک از شهرها و مراکز استان‌ها رشته‌هایی متناسب با نیاز های آن منطقه تعریف کنیم که بر این اساس جذب دانشجو و راه‌اندازی بعضی از رشته‌ها را انجام دهیم.

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته یکی از وظائف اصلی هر یک از دانشگاه‌ها این است که نیازهای صنایعی که پیرامونشان شکل گرفته است را تولید کنند و با برقراری ارتباط نیازهای آن را رفع کنند، همان طور که ما در تهران با راه‌اندازی تعداد زیادی شرکت دانش بنیان سعی کردیم تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نیازهای علمی صنایع و مراکز مختلف را هم رفع کنیم. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار