مقاله دانش آموخته واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان " Investigation of Effect of Organic Working Fluids on Thermodynamic Performance of Combined Cycle Stirling-ORC" در ژورنال بین المللی"IJEEE" وابسته به موسسه انتشاراتی " Springer" پذیرش شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، محمد بهرامی دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی انرژی این واحد در رابطه با مقاله خود تحت عنوان "بررسی تاثیر سیالات عامل آلی بر عملکرد ترمودینامیکی چرخه ترکیبی استرلینگ-رانکین آلی" گفت: سیستم های تولید توان  با استفاده از بازیافت انرژی حرارتی اتلافی باعث کاهش مصرف انرژی اولیه و انتشار آلاینده ها می­شوند.

وی با بیان این مطلب که چرخه رانکین آلی­  چرخه ای کارا با بازده بالا  برای تولید توان از انرژی حرارتی اتلافی دمای پایین  است ، ادامه داد: مطالعه و بررسی صورت گرفته در این تحقیق با استفاده از شبیه سازی ترمودینامیکی به تحلیل عملکرد چرخه تركيبي استرلينگ-رانکین آلی می پردازد و برای افزایش بازده چرخه استرلینگ چرخه رانکین آلی به قسمت تحتانی چرخه فوق اضافه شده است.

بهرامی با اشاره به این مطلب که مقاله ذکر شده دارای رتبه علمی ISC  است ، افزود: طراحی منطقی چرخه تركيبي باعث افزايش بازده توان خروجي كل از 34 درصد به نزديك 42درصد نسبت به چرخه استرلينگ می شود. با بکارگیری احیاء کننده در چرخه رانكين آلی از اتلاف انرژی جلوگیری شده و برای بهره وری بیشتر در چرخه رانكين آلی بررسی سیال عامل های آلی مختلف بر روی بازده کلی سیکل ترکیبی استرلینگ- چرخه رانكين آلی مطالعه شده است.

وی با بیان این مطلب که  در این مطالعه ، تاثیر سیال عامل را بر چرخه رانکین آلی از دیدگاه های انرژتیک، عملياتى، زیست محیطی و ایمنی بررسی شده است، تصریح کرد: معیار انتخاب سيال عامل آلی پتانسيل سيال در تبدیل گرما به توان بوده و 9 سيال عامل براي چرخه رانكين آلی معرفي شده اند و تاثير خواص اين سيالات بر روي بازده چرخه بررسي شده است. خواص ترموديناميكي و فيزيكي،  اثرات زيست محيطي، ايمني، در دسترس بودن و هزينه همگی ملاحظاتی هستند که براي انتخاب سيال عامل مهم هستند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار