بدمینتون ایران طی سال 91 فراز و نشیب و حواشی خاصی به دنبال داشت که در این گزارش عملکرد سرمربی، ملی پوشان و مسئولان را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مهم ترین رویداد ورزشی بدمینتون در ایران مسابقات بین المللی فجر است که بیست و سومین دوره آن از 26 تا 29 بهمن ماه سال جاری به میزبانی سالن فدراسیون برگزار می شود.

اگر امسال را هم در نظر بگیریم، ششمین سالی می شود که نوا آرمادا، سرمربیگری تیم ملی مردان را بر عهده دارد.

در قسمت بانوان نیز از سرمربی خارجی خبري نیست و فریبا جلالیان به همراه مربیان داخلی هدایتگر ملی پوشان هستند.

نواآرمادا، مهم ترین مشکل بدمینتون ایران را عدم حضور ملی پوشان در مسابقات بین المللی می داند و راز رسیدن به بدمینتون مالزی را داشتن یک برنامه منسجم!

اما در این میان گمان می رود جای برخی گفته ها خالی است، از این رو نگاهی به فعالیت های اخیر اهالی بدمینتون به خصوص مسئولان این رشته ورزشی می اندازیم.

در خصوص حقوق میلیونی سرمربی خارجی

اگر ماهانه 2750 دلار بر قیمت روزانه دلار ضرب کنیم مبلغی که به دست می آوریم به بالاتر ارز 8 میلیون تومان می رسد، البته باید این پول را با کرایه منزل اجاره ای این سرمربی خارجی جمع کنیم، بعد از اینکه از شرایط ارز باخبر شدید و 2 عمل اصلی را برای رسیدن به نتیجه این معامله انجام دادید جواب شما مساوی با حقوق ماهیانه آقای نوا می شود.

البته نا گفته نماند که بازه حقوق وی از 2500 تا 2750 دلار است که می توان یک بار دیگر با 2500 دلار هم معادله را محاسبه کرد.

این حقوق در حالی ماهیانه به سرمربی تیم ملی تعلق می گیرد که ملی پوشان امسال تنها به مسابقات بین المللی اربیل عراق اعزام شدند، همچنین برای حضور در مهم ترین رویداد بدمنیتون ایران تنها یک ماه اردو نشین بودند، در حالی که تمامی کارشناسان بدمینتون معتقد هستند سطح کیفی مسابقات امسال در بالا ترین حد خود است.

با این تفاسیر اگر ملی پوشان نتیجه دلخواه مسئولان فدراسیون را نگیرند نمی توانیم بر آنها و یا سرمربی تیم ملی خرده بگیریم.

زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد

علی شاه حسینی نخستین ملی پوش بود که به دلیل انتقاد داشتن از عملکرد فدراسیون محرومیت 6 ماهه را تجربه کرد.

بعد از شاه حسینی سایر ملی پوشان نیز حساب کار دستشان آمد و دیگر لام تا کام صحبت نکردند و یا اگر هم انتقادی کردند به سرعت نور تغییر موضوع دادند، تا روزگار تلخ جدایی از اردو را تجربه نکنند.

راستی! اردو که نه چرا که ورزشکاران حدود 90 روز پیش برای اولین بار در طول سال به مسابقات بین المللی اربیل رفتند آن هم با اتوبوس و سفر 27 ساعته! و شاید برای این مسابقه یک ماه در اردو بودند.

مسابقات فجر که جای خود دارد، مسئولان فدراسیون به ملی پوشان تهرانی تاکید کردند که به منظور پایین آوردن هزینه های فدراسیون شب ها اردو را ترک کنند و این در حالی است که برای ملی پوشانی که برای دومین بار در طول سال اردو نشین می شوند سالن تمرینات بهترین جا برای اسکان باشد.

برای وعده دادن هیچ گاه دیر نیست

شعار رئیس فدراسیون بدمینتون، سرمایه گذاری ویژه برای نوجوانان، استعداد یابی و ورزش همگانی است و مسئولان بدمینتونی معتقد هستند که تمرکزشان بر روی این بخش خطیر است.

اگر نگاهی به بخش عملی این برنامه ها بیندازیم به بیشتر از 5 مرحله اردوی 3 یا 4 روزه در طول سال نمی رسیم که بعید است این تعداد روزها راهی فراروی ورزش قهرمانی بگشاید و یا اینکه اگر کمیت بدمینتونی ها را بیشتر کرده آیا کیفیت هم به همان میزان بالا رفته است؟

جای خالی شایسته ترین در مسابقات امسال

سال گذشته امید کرمی تنها ملی پوشی بود که توانست تک برنز ایران را به دست آورد و در اربیل نیز نمایش قابل قبولی داشت، اما امسال به دلیل برگزاری امتحانات دانشگاه نتوانست در مسابقات انتخابی شرکت کند و به اردوی تیم ملی دعوت نشد.

به این ترتیب یکی از با تجربه ترین بدمینتون بازان تیم ملی به راحتی کنار گذاشته شد تا جا برای مستعدانی که فدراسیون از طریق برنامه های مستمر استعداد یابی خود کشف کرده بود باز شود و تکرار مدال برنز سال گذشته امسال در هاله ای از ابهام قرار بگیرد./آق
برچسب ها: بدمینتون ، عملکرد ، سرمربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار