سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه هایی همچون «چله انقلاب اسلامی» به تقویت دیپلماسی عمومی کمک می کند، خاطرنشان کرد: ما در شرایط حساسی هستیم و باید برای خروج موفقیت آمیز از این مرحله با اقتدار رفتار کنیم.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل ازستاد اطلاع رسانی ویژه برنامه های «چله انقلاب اسلامی»، "رامین مهمان پرست" که در همایش «دست برتر» حضور پیدا کرده بود، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ایران هسته ای» و «رویای آمریکایی» با بیان اینکه ویژه برنامه های «چله انقلاب اسلامی» مجموعه کاملی طراحی شده است،گفت: حضور برخی از مقامات و شخصیت‌های جامعه آمریکا می تواند به تقویت دیپلماسی عمومی کمک کند.

وی ادامه داد: بیان دیدگاه های توسط این افراد می تواند به تقویت دیپلماسی عمومی و تبیین واقعیت کمک کند و این اقدامی مهم است.

مهمان پرست با اشاره به اینکه ما در این زمینه باید خیلی کار کنیم، افزود: اگر بتوانیم دوره‌هایی را برای افراد علاقه مند به دیپماسی عمومی طرح کنیم، می توانیم در تقویت دید مردم و جوانان موفق باشیم.

وی از تلاش وزارت خارجه برای برگزاری چنین دوره هایی خبر داد و ادامه داد: برگزاری برنامه هایی چون «رویای آمریکایی» و «دست برتر» ملت ما را با درایت می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه حضور جوانان مشتاق در مراسم «دست برتر» و دقت آنها در گوش دادن به پاسخ ها نشانه خیلی خوبی است، گفت: این نشان می دهد ما ظرفیت شنیدن موضوعات مختلف را داریم و به پختگی ملت ما کمک می کند.

وی تصریح کرد: ما در شرایط حساسی هستیم و در این شرایط تعیین کننده تاریخی که پیش رو داریم باید کمک کنیم مردم یاد بگیرند که با اقتدار رفتار کنند و به هیچ وجه رفتار مقطعی کوتاه مدت نداشته باشند تا از اهدافمان دور شویم.

مهمان پرست با اشاره به اینکه خیلی وقت ها یک رفتار احساسی می تواند به منافع ملی ما ضربه وارد کند، افزود: طرح این دیدگاه‌ها با حضور میهمانانی از غرب آگاه باعث آشنایی مردم با این موضوعات می شود و این مفید است.

شایان ذکر است ویژه برنامه های «چله انقلاب اسلامی» توسط موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در دو قالب همایش و نمایشگاه و با موضوعات دست برتر جمهوری اسلامی، ایران هسته ای و رویایی امریکای در سراسر کشور برگزار می شود./س


برچسب ها: سخنگوی ، وزارت ، امور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.