رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری کشور از ایجاد یک رشته موسیقی با موضوعیت جهان اسلام برای اولین بار خبر داد.


به گزارش  گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، پیروز ارجمند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تولید یک اثر موسیقی در حوزه کودک و نوجوان در مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: این اثر با آهنگسازی فواد حجازی، پیروز ارجمند و حمید عسگری تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در مرکز موسیقی حوزه هنری علاوه بر کیفیت آثار تولیدی موضوع مخاطب شناسی هم در نظر گرفته می شود، افزود: حوزه هنری از سال گذشته بخش کودک و نوجوان را با محوریت فعالیتهای حوزه هنری تهران و با تمرکز بر موسیقی و ادبیات کودک و نوجوان راه اندازی کرد.

تولید 32 اثر موسیقی با محوریت کودک و نوجوان

رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری کشور با تاکید بر اینکه از امسال شاهد فعالیتهای وسیع حوزه هنری در بخش کودک و نوجوان خواهیم بود، از تولید آثار موسیقی کودک و نوجوان توسط مرکز موسیقی حوزه هنری برای آموزش و پرورش کشور خبر داد.

ارجمند با بیان اینکه سال آینده همه استانهای کشور آواهای "مهر" را با گونه موسیقی محلی خود برای آموزش و پرورش تولید می کنند، ادامه داد: در سال آینده 32 اثر موسیقی کودک و نوجوان توسط مراکز موسیقی حوزه هنری استانها برای آموزش و پرورش تولید می شود.

طراحی یک رشته جدید موسیقی با موضوعیت موسیقی اسلامی

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به طراحی یک رشته جدید موسیقی با موضوعیت موسیقی اسلامی در حوزه هنری خبر داد و اظهار داشت: این امر نیز در ادامه رویکرد حوزه هنری در رابطه با موسیقی برنامه ریزی شده است.

رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری کشور با بیان اینکه مذاکراتی در این رابطه صورت گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم این رشته برای اولین بار در دنیا در دانشگاه سوره حوزه هنری ایجاد شود.

ارجمند یادآور شد: ایجاد یک رشته موسیقی با موضوعیت جهان اسلام برای اولین بار در دنیا اتفاق می افتد.

موسیقی فیلم بعد از انقلاب رشد فوق العاده ای داشته است

رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری کشور همچنین با اشاره به اینکه موسیقی فیلم در دوران بعد از انقلاب رشد فوق العاده ای داشته است، اظهار داشت: رشد موسیقی فیلم در حدی است که امروز وقتی مخاطب وارد سالن سینما می شود به نام آهنگساز اثر هم توجه می کند و برای او مهم است.

وی با بیان اینکه رشد موسیقی فیلم به خصوص در دهه 70 بسیار بالا رفت، یادآور شد: خوشبختانه با رشد بالای موسیقی فیلم، توجه جدی به این بخش در جشنواره های مختلف مشاهده می شود./ک

برچسب ها: موسیقی ، هنری ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.