اردبیل/

حق‌آبه 130 میلیون متر مکعبی را قبول نداریم

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حق‌آبه 130 میلیون متر مکعبی را از قزل‌اوزن قبول نداریم چرا که سهم استان اردبیل بیش از 258 میلیون متر مکعب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/مصطفی افضلی‌فرد افزود: در ملاقاتی که با وزیر نیرو داشتیم به همراه کلیه معاونان موضوع حق‌آبه قزل‌اوزن مطرح شد و ما اعلام کردیم مصوبه کمیسیون تخصیص را که 130 میلیون متر مکعب حق‌آبه به دشت جنوب استان بود قبول نداریم چرا که بیش از 500 میلیون متر مکعب سالانه آب از این استان وارد حوزه آبریز قزل‌اوزن می‌شود که میزان برداشت ما نیز باید متناسب با این رقم باشد.

وی گفت: بعد از بررسی‌ها و پیگیری‌های مختلف و اصرار ما که از حق و حقوق ملت کوتاه نمی‌آییم، قرار شد در کمیسیون تخصیص و در بررسی مجدد حق‌آبه هفت استان از این حوزه آبریز سهم استان اردبیل مشخص شود تا بتوانیم در تامین آب شرب کشاورزی و صنعت بسیاری از مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه در بهبود وضعیت آب شرب اردبیل نیز پیگیری‌ها و رایزنی‌ها انجام شده تا رقم 12 میلیارد تومان برای تکمیل طرح در نظر گرفته شود، افزود: امیدواریم در بودجه سال آینده این رقم تامین اعتبار شود تا در کنار بهبود آب شرب اردبیل شاهد ارتقای رضایت‌مندی مردم از مصرف آب بهداشتی سالم باشیم./س

برچسب ها: اردبیل ، حق ، آبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.