بيش از دو سال از انتشار بازي موفق StarCrat II: Wings of Liberty مي‌گذرد؛ عنواني 92 امتيازي از بليزارد که تنها بازي‌هاي ساخت همين شرکت توان رقابت با آن را دارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بليزارد قصد دارد نزديک به يک ماه ديگر نسخه دوم از سه گانه StarCraft II را با عنوان Heart of the Swarm به عرضه عمومي بگذارد.

SratCraft يک بازي استراتژيک قديمي است که نسخه اول آن به عنوان اسطوره‌اي‌ترين بازي استراتژيک بازي‌هاي رايانه‌اي شناخته مي‌شود و صد البته نسخه دوم از اين مجموعه نيز به موفقيتي در همان سطح دست يافت اما نسخه دوم يک سه‌گانه است و در سه بخش منتشر خواهد شد. در حال حاضر تنها بخش اول از اين سه‌گانه منتشر شده است.

داستان StarCraft در آينده‌اي نسبتا دور رخ مي‌دهد و نبرد 3 نژاد مختلف از موجودات را به تصوير مي‌کشد. سه‌گانه‌‌اي که درباره آن صحبت کرديم، شامل 3 کمپين داستاني است و در هر نسخه از اين سه‌گانه، داستان با محوريت يکي از نژاد‌ها به تصوير کشيده مي‌شود. نسخه اول از سه‌گانه با عنوان Wings of Liberty با محوريت نژاد Terran به تصوير کشيده شد.

قهرمان اصلي در اين نسخه يک سرباز کهنه‌کار بود که هدايت نژاد خود را برعهده گرفت و با جنگ‌هاي فراوان و شکست دشمنانش در نژاد‌هاي ديگر، معشوقه خود را از دست Zergها نجات داد.

داستان نسخه دوم از سه‌گانه با محوريت نژاد Zerg به تصوير کشيده مي‌شود. Sarah Kerrigan که پيش از اين به عنوان ملکه Zergها شناخته مي‌شد، بعد از بازگشت به حالت انساني در يک دو راهي قرار گرفته است. او از بازگشت به حالت انساني خشنود است اما از دست دادن جايگاهش به عنوان ملکه Zergها او را آزار مي‌دهد در حالي که او پيش از اين قصد داشته است تا با استفـاده از قـدرت Zergها از ديکتـاتور خودکامـه Terran انتقام بگيرد.

در اين نسخه او به ميان Zergها باز مي‌گردد و با ظاهري انساني دوباره هدايت Zergها را که اينک به چند دسته تقسيم شده‌اند، در دست مي‌گيرد.زماني که بليزارد اعلام کرد StarCraft II به عنوان يک سه‌گانه منتشر خواهد شد، خيلي‌ها آزرده شدند اما بعد از انتشار نسخه اول و موفقيت چشم‌گير آن از دلخوري‌ها کاسته شد.

البته بايد توجه داشت که نسخه آتي به صورت يک بسته توسعه منتشر مي‌شود و يک بازي مستقل و جديد نيست و صد البته با توجه به فرآيند طولاني توليد اين بسته توسعه، احتمالا اين نسخه در حد و اندازه يک بازي متناسب با سال 2013 به نظر نخواهد رسيد.

به همين دليل بليزارد از قيمت اين بازي کاسته است و آن را به عنوان يک بسته توسعه و نه يک بازي اصلي و مستقل منتشر خواهد کرد اما بهره‌برداري از آن را منوط به خريد نسخه اول باقي خواهد گذاشت.

گيم‌پلي بازي در نسخه دوم از سه‌گانه تغيير زيادي را شاهد نخواهد بود اما تغييرات اندک در اين بازي استراتژيک، اثرات فراواني در سبک بازي به جاي مي‌گذارد. 7 نيروي جديد به بازي افزوده شده و 3 نيروي قديمي نيز حذف خواهند شد.

علاوه بر اين نژاد Zerg به عنوان نژاد محوري اين نسخه، به لطف هوش و توان انساني رهبر متفاوت خود در اين نسخه ويژگي‌هاي قابل ارتقاء فراواني را شاهد خواهد بود.

همانند نسخه قبلي، اين بار Zergها يک آزمايشگاه خواهند داشت که نيازمندي‌هاي نيروهاي نظامي را تامين خواهد کرد.

به عنوان مثال با توجه به سرد بودن بيشتر مناطق بازي در اين نسخه جديد، Zergها قادر خواهند بود در برابر توفان‌هاي يخي ارتقاء پيدا کنند، در حالي که دشمنان آن‌ها در مقابل اين توفان‌ها آسيب‌پذير خواهند بود.

اين بازي در 23 اسفند سال جاري و مانند گذشته براي اجرا در ويندوز و مکينتاش به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار