عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه در شرايط کنوني تمام دغدغه هاي مقام معظم رهبري حفظ وحدت و يکپارچگي مردم است گفت: انسجام و وحدت ملت عزيز کشورمان همواره پشت سر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران چرايي الزام به پرهيز از بداخلاقي‌هاي سياسي شب گذشته در گفتگوي ويژه خبري با حضور سيد احمد خاتمي عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري بررسي شد.

سيد احمد خاتمي در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجري برنامه مبني بر اينکه جايگاه وحدت و انسجام ملي در شرايط کنوني چيست گفت: وحدت ملي و انسجام مردم از مهمترين سرمايه‌هاي پيشرفت کشور در عرصه‌هاي مختلف داخلي و خارجي است.

وي با اشاره به اينکه مواضع ولي فقيه در زمان غيبت امام معصوم حجت شرعي است افزود: در شرايط کنوني تمام دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري،حفظ وحدت و يکپارچگي مردم است.


راهپيمايي 22 بهمن معادلات بين المللي را عوض خواهد کرد

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگاران رهبري با اشاره به اينکه راهپيمايي باشکوه 22 بهمن ماه امسال معادلات بين‌المللي را نسبت به ايران عوض خواهد کرد اظهار داشت: دشمنان داخلي و خارجي بار ديگر با راهپيمايي 22 بهمن ماه خواهند فهميد که با ملت به پا خواسته ايران طرف حساب هستند.

وحدت ملت پشت سر انقلاب است

سيد احمد خاتمي با بيان اينکه همه دلسوزهاي انقلاب عظمت اسلام را مي‌خواهند خاطر نشان ساخت: انسجام و وحدت ملت عزيز ما همواره پشت سر انقلاب خواهد بود.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه اختلاف سليقه در جامعه آزاد امري طبيعي است گفت: نحوه رفتار،منطقي و مستدل برخورد کردن در اختلاف سليقه‌ها امري بسيار حائض اهميت است بنابراين وقتي مسئولي عصباني است بهتر است صحبت و موضع گيري نکند.

سيد احمد خاتمي افزود: در اختلاف سليقه‌ي افراد جاي نگراني وجود ندارد بلکه مهم اين است که در اين عرصه موازين اسلامي رعايت شود.

وي افزود: وحدت ملي و انسجام مردم هميشه پشتوانه عزت انقلاب اسلامي بوده،هست و خواهد بود.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه که از وي پرسيد،تأثير بداخلاقي‌هاي سياسي بر جري شدن دشمنان داخلي و خارجي چيست گفت: جاي ترديد نيست،تمام اميد دشمنان در اين است که امنيت و آرامش داخل کشور را برهم بزنند بنابراين يکي از اهداف عمده فشارهاي اقتصادي اين است که دشمن مي‌خواهد فرياد مردم را درآورد و آنها را به اعتراض وادارد.

احمد خاتمي با اشاره به اينکه در شرايط کنوني که آخرين نفس‌هاي فشار اقتصادي دشمن جاري است آنها ديگر نمي‌توانند به اهداف شوم خود برسند افزود: دشمنان خارجي،آمريکا،انگليس،رژيم صهيونيستي و گروههاي ديگر با هم دست به يکي کرده‌اند تا به نظام اسلامي ايران آسيب وارد کنند بنابراين در شرايط اين چنيني هرگونه حرکتي که لبخند را برلبان دشمنان بنشاند گناه محسوب مي‌شود.

وي اظهار داشت: دشمنان مي‌خواهند مردم را به جان يکديگر بيندازند ولي آگاه باشند که مردم غيور ما مردماني منسجم هستند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه انشاالله مردم در راهپيمايي 22 بهمن در صحنه حاضر خواهند شد خاطرنشان ساخت: مردم در راهپيمايي 22 بهمن راه و رسم خدمتگذاري را ادامه خواهند داد.

سيد احمد خاتمي در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه مبني بر اينکه چرا برخي سياسيون منافع و مصالح ملي را رعايت نمي‌کنند بيان کرد: اين چرايي براي بنده هيچ توجيهي جز غفلت از شرايط کنوني و دشمني دشمنان ندارد.

وي با اشاره به اينکه مسئولان عالي رتبه نظام و مسئولان قوا انسانهاي متديني هستند گفت: اگر مسئولان ما کساني بودند که به دين پايبند نبودند در اين صورت مي‌گفتيم ريشه اختلافات لامذهبي و شرک است اما در اختلافات صورت گرفته شاهد اختلاف سليقه هستيم.

درس اخلاق براي مسئولان امري ضروري است

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه مسئولان کشور نبايد غفلت کنند زيرا يک لحظه غفلت سبب وارد شدن لطمه‌هاي جبران ناپذير به کشور مي‌شود گفت: درس اخلاق براي مسئولان امري ضروري است.

سيد احمد خاتمي خاطر نشان ساخت: درس اخلاق و تذکر بايد همواره مداوم باشد تا شاهد رفتارهايي در شأن مردم باشيم.

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني براينکه رعايت و عدم رعايت اخلاق سياسي چه تأثيري بر مردم خواهد گذاشت افزود: مردم به حاکمانشان شبيه تر از پدرانشان هستند،بنابراين بايد گفت که رفتار و دين مردم برگرفته از حاکمانشان است.

رعايت اخلاق اسلامي از سوي مسئولان امري ضروري است

سيد احمد خاتمي با اشاره به اينکه رعايت اخلاق اسلامي در برخوردها از سوي مسئولان به بدنه جامعه سرايت مي‌کند اظهار داشت: مناظراتي که از سوي صدا وسيما صورت مي‌گيرد زماني که مودبانه باشد براي مردم الگو مي‌شود بنابراين مي‌توان اختلاف سليقه داشت اما مودبانه حرف زد.

وي با بيان اينکه اگر ملک ز باغ رعيت خورد سيبي، برآورد غلامان درخت از بيخ گفت: اگر مسئولان نظام رعايت اخلاق اسلامي را نداشته باشند بداخلاقي به جامعه سرايت مي‌کند.

عضور هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري اظهار کرد: تأثير مستقيم خوش اخلاقي و بداخلاقي در عرصه سياست بر مردم اثر گذار خواهد بود.

سيد احمد خاتمي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينکه چرا دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام در اين مقطع اختلافات مسئولان دلخوش کرده‌اند افزود: هويت دشمن،دشمني است اگر خبر خوشي از سوي نظام به آنها برسد ناراحت مي‌شوند و اگر مشکلي صورت گيرد خوشحال خواهند شد.

انقلاب اسلامي ايران شجره طيبه است

وي با اشاره به اينکه دشمنان انقلاب هرگونه مشکلي را براي نظام خوش مي‌دانند گفت: انقلاب اسلامي ايران شجره طيبه است. درختي که با خون بيش از 200هزار شهيد آبياري شده است.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: تفرقه بين مسئولان نظام با يکديگر،مردم با مسئولان و مردم با يکديگر هميشه آسيب‌زا خواهد بود.

سيد احمد خاتمي در پاسخ به سئوال ديگر مبني بر اينکه چگونه توطئه دشمنان در خارج کشور با رعايت اخلاق و همدلي مردم خنثي خواهد شد افزود: اختلاف سليقه امري طبيعي است بنابراين بايد با اختلاف سليقه منطقي و با درايت برخورد کنيم.

پايبندي به اصول در اختلاف سليقه منجربه رشد ملت مي‌شود

وي با اشاره به اينکه بايد از توهين و تخريب شخصيت يکديگر پرهيز کنيم اظهار داشت: پايبندي به رعايت اصول در اختلاف سليقه منجر به رشد ملت خواهد شد.

وي در ادامه گفت: مقام معظم رهبري طرفدار 100درصد مناظرات منطقي و استدلالي است و در هيچ مسئله‌اي خط قرمز براي مناظره نمي بيند.

سيد احمد خاتمي با بيان اينکه توهين،انتقام و عصبانيت در صحن متعلق به اخلاق الهي نيست گفت: نبايد به دليل نقد سخني،گوينده را تخريب کرد.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه در مسائل سياسي بايد با اخلاق و دلسوزانه رفتار کرد افزود: تکفير و تفصيق در جاي خود ضروري است و بايد از سوي مجتهد گفته شود.

وي خاطر نشان ساخت: اسلام دين منطق و استدلال است بنابراين مي‌شود اختلاف سليقه داشت و در عين حال دوست بود.

اخلاق رسانه امري ضروري است

سيد احمد خاتمي در ادامه با بيان اينکه اخلاق رسانه يک ضرورت است اظهار داشت: اصحاب رسانه مکتوب بايد اخلاق اسلامي را فرابگيرند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه اصحاب رسانه بايد آموزش‌هاي رسانه‌اي را فرابگيرند اضافه کرد: اخلاق در رسانه يک اصل است.

وي با بيان اينکه بايد در نوشتن اخبار مصالح و منافع کشور را لحاظ و از تيترهاي جنجالي پرهيز کرد گفت: هدف بايد مصلحت کشور و نظام اسلامي باشد بنابراين در اين عرصه اصحاب رسانه مي‌توانند محور وحدت باشند.

وي گفت: همه راهپيمايي‌هاي مردم از راهپيمايي‌ 22 بهمن گرفته تا راهپيمايي روز قدس با خود برکات فراواني براي نظام اسلامي دارد زيرا اين حضور مردم بسياري از توطئه‌هاي دشمن را خنثي کرده است.

وي در پايان با بيان اينکه راهپيمايي 22 بهمن مبناي قرآني و ميهني دارد خاطر نشان ساخت: راهپيمايي 22 بهمن ثواب نماز جمعه و احياي شب قدر را دارد.


انتهاي پيام//

برچسب ها: رئیسه ، مجلس ، خبرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار