نخست وزیر سوریه با شماری از مخالفان داخلی در این کشور دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ؛ دیدار وائل الحلقی با مخالفان در چارچوب تلاش برای اجرای برنامه سیاسی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای حل بحران این کشور پیشنهاد کرد برگزار شد. الحلقی در دیدار با محمد مازن مغربیه رئیس دفتر سیاسی «جریان سوم برای سوریه» و دیگر اعضای این دفتر تاکید کرد دولت سوریه برای تماس با گروههای سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج این کشور به منظور پیشبرد گفتگوهای ملی جدی است. 

الحلقی به مخالفان سوری مقیم خارج که قصد دارند برای مشارکت در گفتگوهای ملی به این کشور بازگردند، تضمین های قضایی و امنیتی داد. نخست وزیر سوریه خواستار تشویق همه گروههای اجتماعی به حضور در عرصه سیاسی به منظور کمک به خروج از بحران کنونی شد. 

مغربیه در این دیدار بر موافقت خود با اصل گفتگوی بدون پیش شرط به منظور دستیابی به راه حل مسالمت آمیز سیاسی به دور از خشونت و دخالتهای خارجی تاکید کرد. مغربیه پیشنهادهایی را در مورد بعضی بندهای برنامه سیاسی و سازوکار اجرایی آن مطرح کرد و خواستار لغو همه تحریمها علیه سوریه شد. 

مغربیه از گروههای سوری مخالف در خارج خواست به این کشور بازگردند و در چارچوب حاکمیت ملی عمل کنند. وی گفت: به اعتقاد من دولت سوریه برای عملی کردن گفتگوهای ملی جدی است. اما نگران آن هستم که این گفتگوها برای مدت طولانی به تاخیر بیافتد. زیرا سوریه در برابر دوراهی سرنوشت سازی قرار دارد و گذشت زمان به نفع کشور نیست. زیرا ممکن است زمانی فرا برسد که گفتگو غیرممکن است.


                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: سوریه ، مخالف ، نخست وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار