سرپرست شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که در حال حاضر واحدهای مختلف فاز 12 پارس جنوبی یکی پس از دیگری درروند تولید قرار می گیرند از روشن شدن مشعل این فاز تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا زهیری ، روند اجرای عملیات در این فاز های پارس جنوبی را  مناسب عنوان کرد و گفت: برق رسانی هفته گذشته به پالایشگاه انجام شد و واحدهای بعدی نظیر واحدهای آبگیر و روشن شدن فلر(مشعل) به ترتیب در مدار قرار می گیرند.

زهیری از پیش راه اندازی واحدهای آب، برق و بخار فاز 15 و 16 پارس جنوبی خبر داد و گفت: واحدهای جانبی فاز 15 و 16 به ترتیب طی سال جاری و آینده وارد سرویس می شوند.

وی خاطرنشان کرد: نمی توانیم برای راه اندازی کامل پالایشگاه زمان تعیین کنیم باید واحدهای مختلف دستورالعمل های خود را طی کنند و گام به گام به راه اندازی نزدیک شوند.

سرپرست شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که شرکت نفت و گاز پارس از به کارگیری تجهیزات ساخت داخل استقبال می کند، اظهارداشت: در این راستا کمیته بررسی سازندگان و تامین کنندگان به کمیته ساخت داخل تغییر یافت.

سرپرست شرکت نفت و گاز پارس درمورد وضعیت جکت غرق شده فاز 13 در آب های خلیج فارس نیز اظهارداشت: عملیات مهندسی بازیابی جکت به دلیل شرایط نامساعد جوی با تاخیر آغاز شد و انتظار می رود مراحل مقدماتی و مهندسی استخراج جکت تا پایان هفته آینده ادامه داشته باشد.
زهیری تصریح کرد: شرکت صدرا قول داده است تا سه هفته آینده جکت را از اعماق آب های خلیج فارس بیرون بیاورد.

وی، وجود مشکلات اچ اس ای در غرق شدن جکت را رد کرد و خاطرنشان کرد: گزارش اچ اس ای را مطالعه کرده ام و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

سرپرست شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: هنگام غرق شدن جکت 33 نفر بر روی سکو حضور داشتند که هیچ کدام آسیبی ندیدند که این مساله نشان دهنده رعایت نکات اج. اس. ای در این عملیات است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار