"علیرضا داوود نژاد" با بیرون آمدن از دل سینمای تجاری و پشت پا زدن به این نوع سینما دارد زندگی خصوصی و عادی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در قسمت هشتم از سری برنامه های "هفت" ویژه جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد کیوان کثیریان منتقد سینما گفت: تجربه گرایی "علیرضا داود نژاد" فارغ از نگاه به استفاده کردن افراد خانواده منجر به یک نمونه ی موفق در " کلاس هنرپیشگی " از منسوج کردن واقعیت و بازی شده و از عوامل جلوی دوربین خود به خوبی بازی گرفته است و سلطان این صحنه ها در واقع خود داود نژاد محسوب می شود.
وی ادامه داد: صحنه ها و ميزانسن های پیچیده در این اثر یک جهانی را ساخته است و حرکت دوربین در این ميزانسن های پیچیده و فیلمبرداری بسیار خوب صورت گرفته است.
کثیریان در مورد فیلم اولی ها عنوان کرد: فیلم اولی ها آبروی جشنواره را خریدند و "تاج محل" با وجود ریتم محوریت خود را برروی مهم ترین مسئله یعنی خانواده ها گذاشته است و در مجموع همه ی فیلم های حوزه هنری به شکلی اثباتی است اما این نهاد نباید از آسیب شناسی غافل بماند.
وی در مورد "استرداد" اظهار داشت: این اثر بعنوان یک فیلم استاندارد تماشای آن افراد را اذیت نمی کرد بازی ها به طور کلی خوب بودند اما فیلمنامه آن نیاز به دقت بیشتری داشت.
اصغر نعیمی منتقد سینما در ادامه ی این گفتگو بیان کرد: "علیرضا داود نژاد" با بیرون آمدن از دل سینماي تجاری و پشت پا زدن به این نوع از سینما وارد زندگی خصوصی و عادی شده است و وی با فیلم اخیرش "کلاس هنرپیشگی" با به کارگیری یک هوشمندی ساختاری استقلالی و قواعد سینمای حرفه ای را حفظ کرده است.
وی ادامه داد: "داود نژاد" در انتخاب و جستجو کردن زبان جدید موفق بوده است و در عین حال علاوه بر نگاه به رویکرد خود به این موضوع می اندیشید که در قبال کاشته ی خود و هزینه های تولید فروش سودمندی را داشته باشد.
این منتقد در مورد فیلم "تاج محل" اظهار داشت: به عقیده ی من حق اقباشاوی پس از تجربه های زیاد ساخت این فیلم بود او در این اثر به مضمونی می پردازد که جای طرح آن در سینمای ایران خالی بود علاوه بر این ساختار سنجیده و درست عمل کرده است.
نعیمی عنوان کرد: لحن مستند، قاب بندی و رسیدن به جلوه ای بی پیرایه از نکات بارز "تاج محل" محسوب می شود بازی ها دراین فیلم استاندارد و خوب بوده است./ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير وفيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار