سهراب پور گفت:شرکت های دانش بنیان امیدهای ما در آینده نزدیک هستند و باید از طرف مسوولین حمایت شوند که این بهترین راه پیشرفت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبر نگاران، سعيد سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب كه شب گذشته برگزارشد، اظهار داشت:وظیفه بنیاد ملی نخبگان شناسایی  حمایت هدایت و نهایتا" جذب نخبگان و استعدادهای درخشان  است.

سهراب پور افزود تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره های اختراعات اهمیت ویژه به تجاری سازی و تشویق نخبگان در به تولید رساندن ایده هاست.

وی بابیان این که  مخترعین حاضر در این جشنواره سه دسته بودند تصریح کرد:دسته اول کسانی بودند که اختراع اول خود را ارائه می کردند دسته دوم کسانی بودند که طرح هایشان در سال قبل انتخاب شده بود و برای تجاری سازی شرکت کرده بودند و گروه سوم کسانی بودند که این مراحل را گذرانده اند ومحصولات آنها در بازار و در حال صادرات است.

وی در خصوص این که چه کسانی واجد شرایط هستند تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار بگیرند عنوان کرد:مدال آورندگان المپیادهای مختلف،رتبه های برتر کنکور،دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا که در زمینه آموزشی و پژوهشی ممتاز هستندتحت پوشش بنیاد قرار می گیرند

نخبگان حوزوی و هنر مندان برجسته تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار می گیرند

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان یادآور شد :هنر مندان برجسته کشور نیز در دو گروه جوانان و پیشکسوتان تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار می گیرند.

وی افزود:حتی آیین نامه ای برای حمایت از نخبگان حوزوی داریم که البته تهیه آیین نامه برعهده حوزه علمیه است ونخبگان قرآنی هم می توانند تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار بگیرند.

سهراب پور عنوان کرد:اساتید برجسته کشور هم تحت پوشش بنیاد قرار می گیرند به طوری که در سال گذشته 40 استاد برتر تحت پوشش قرار گرفتند و جایزه علامه طباطبایی به آنها اهدا شد  و قرار است امسال هم قبل از عید تعدادی از اساتید برجسته برای دریافت جایزه انتخاب شوند .

وی در پایان خاطر نشان کرد:افرادی که جزو استعدادهای برتر هستند در شرکت های دانش بنیان به استخدام در می آوریم و در استخدام های دولتی کسانی که جزو نخبگان باشند اولویت دارند وبا یک پله بالاتر از بقیه به استخدام دولت در می آیند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.