در 10 ماهه امسال 600 ميليون دلار صادرات و 800 ميليون دلار واردات صنايع نساجي داشته‌ايم.

مهندس عليرضا حائري دبير انجمن نساجي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: صنعت نساجي با دارا بودن 40 زير شاخه شامل الياف‌سازي توليد پارچه، پوشاک، موکت، فرش‌ماشيني و ... حداقل 70 درصد از نياز کشور را تامين مي‌کند.

وي در مورد توليدات اين صنعت بيان کرد: ارزش توليدات صنايع نساجي در سال 8 تا 9 ميليارد دلار است که در 10 ماهه امسال 600 ميليون دلار صادرات و 800 ميليون دلار واردات بر مبناي آمار گمرک داشته‌ايم.

حائري درباره‌ي پوشاک نيز اظهار داشت: از زير شاخه‌هاي تأثيرگذار صنايع نساجي بخش پوشاک است که در مقايسه با صنايع ديگر بالاترين اشتغال‌زايي و ارزش افزوده را در زنجير صنايع نساجي شامل مي‌شود.

چين، هند، پاکستان، بنگلادش، ترکيه و ويتنام به خوبي سرمايه‌گذاري کردند و بالاي 50 درصد از صادرات خود را به بخش پوشاک اختصاص داده‌اند اين در حالي است که اين عدد براي کشور ما 10 درصد است.

وي در پايان به مشکلات پيش روي اين صنعت اشاره کرد و گفت: تأمين نقدينگي بنگاه‌هاي توليدي و تهيه مواد اوليه در بخش توليد و شامل معافيت مالياتي نبودن به دليل صادرات ريالي و تعيين نرخ صادرات توسط سازمان توسعه و تجارت در بخش صادرات از ديگر مشکلات پيش‌روي اين صنعت است./ک
برچسب ها: نساجی ، تولید ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار