معاون امور توليدات گياهي جهاد کشاورزي گفت: علاوه بر خودکفايي ايران در توليد ادوات دنباله‌بند در بخش کشاورزي با بهره‌گيري از آخرين تکنولوژي روز دنيا کشورمان جزء صادرکنندگان بزرگ براي تامين بخش مهمي از تجهيزات کشاورزي کشورهاي آمريکاي جنوبي و آسياي ميانه است.

ناصر توکلي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران افزود: وضعيت توليد نسبت به اوايل انقلاب 4 برابر شده و اين در حاليست که در بحث ادوات دنباله‌بند در اوايل انقلاب نسبت به توليدات داخلي 90 درصد وابسته بوديم.

وي با اشاره به اهميت نوع مصرف انرژي ادامه داد: امروزه با دستگاه نوتيليج شاهد کاهش مصرف انرژي هستيم که نشان‌دهنده‌ي توجه ما به مصرف انرژي به دليل افزايش قيمت انرژي و آزاد‌سازي قيمت آن است.

معاون امور توليدات جهاد کشاورزي در مورد استفاده از اين محصولات و امتحان آنها تصريح کرد: ادوات توليد داخل داراي کيفيت قابل قبول است و قبل از ورود به مزرعه تست و با کسب تاييديه به دست کشاورز مي‌رسد.

توکلي در ادامه افزود: توليدکنندگان داخلي بايد به سه فاکتور کيفيت قيمت و ساده بودن دستگاهها و همچنين تکنولوژي روز دنيا تسلط بيشتري پيدا کنند تا بتوانيم به مديريت و کشاورزي اقتصادي پايدارتري دست يابيم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار