رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گیاهان دارویی مشهد گفت: رویکرد مردم به استفاده از گیاهان دارویی افزایش پیدا کرده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسن بخارائی با اعلام این مطلب خاطر نشان کرد : ارائه گیاهان دارویی و فرآورده­­های سالم، سنتی و مناسب توسط واحدهای صنفی، موجب افزایش رغبت مردم به استفاده از گیاهان دارویی و مصرف داروهای سنتی طی سالهای گذشته شده است.

بخارائی ادامه داد: گر چه پیشرفت­های علم پزشکی و داروسازی در سال­های گذشته چشمگیر بوده، اما گیاهان دارویی به عنوان یک سرمایه مهم خدادادی باعث دوام سلامت انسان شده و اکثرا فاقد عوارض جانبی هستند، به همین دلیل رویکرد مردم به استفاده از این منابع درمانی افزایش پیدا کرده و این یکی از مؤثرترین عوامل افزایش توجه به کشت گیاهان دارویی است.

وی تصریح کرد: استفاده از گیاهان دارویی موجود در طبیعت مقرون به صرفه بوده و موجب اشتغالزایی می­شود، اما بهره­برداری غیراصولی از این گیاهان، منقرض شدن آن‌ها را در پی داشته، به همین دلیل باید برداشت­ کنندگان با روش­های صحیح بهره­برداری آشنا و زمینهخاصی برای کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گیاهان دارویی مشهد افزود: اتحادیه با تشکیل کلاسهای آموزشی در دانشگاه شهید هاشمی­نژاد وابسته به جهاد کشاورزی، طریقه صحیح جمع­‌آوری، داشت، برداشت، خشک کردن، فرآوری و بسته‌­بندی گیاهان دارویی را به تمام اعضای تحت پوشش آموزش می‌­دهد/س 

 

 

برچسب ها: درمان ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.