در گزارش روز سه شنبه كميته سازمان ملل متحد در مورد حقوق كودكان نسبت به نقض حقوق كودكان افغان از سوي سربازان آمريكائي در جريان جنگ و درگيري در آن كشور انتقاد بعمل آمده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از صداي روسيه ؛  در اين ادامه اين گزارش سازمان ملل متحد از بازداشت كودكان افغان توسط سربازان آمريكائي نيز انتقاد كرده و اين اقدام را محكوم كرده است. در اين گزارش همچنين گفته شده كه صدها كودك افغان در اثر حملات آمريكا يا آسيب ديده و يا كشته شده اند.

 در اين گزارش همچنين از دولت آمريكا بدليل چشم پوشي از اعمال تحريم بر فروش سلاح به كشورهايي كه مرتكب نقض حقوق كودكان شده اند انتقاد شده است. اكتبر گذشته، "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا اظهار داشت كه قانون تحريم براي حفاظت از حقوق كودكان در مورد كشورهاي ليبي، سودان جنوبي، يمن و جمهوري دموكراتيك كنگو را لغو كرده است. 

در بخشي از اين گزارش آمده است "نيروهاي آمريكائي صدها كودك را در افغانستان بازداشت كرده اند و بسياري از آنان را براي سالها در حبس نگه داشته اند و مانع از دسترسي آنان به آموزش و خدمات توانبخشي شده اند." در اين گزارش اشاره شده كه نظاميان آمريكائي در نقض آشكار حقوق كودكان "كودكان زير 18 سال افغان را بازداشت مي كردند." در اين گزارش با استناد به صحبت هاي كودكان بازداشتي در مورد شكنجه آنان نيز گفته شده است. 



                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: کاخ سفید ، کودک ، افغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار