عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی ايران در سال 57 بعد از به شهادت رسیدن 70 هزار نفر به رهبری امام خمينی(ره) به پيروزی رسيد و در نهايت يك نظام و حكومتی كه ريشه‌های اصلی آن برگرفته از توحيد و معنويت اسلامی بود در ايران تشكيل شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آيت‌الله حسن عالمی، در مراسم يادواره 22 شهيد انقلاب كه در مسجد ولی عصر(عج) مشهد برگزار شد، اظهار كرد: دشمنان اين انقلاب در اين 34 سال هميشه در تلاش بودند كه به شكل‌های مختلف به اين انقلاب آسيب وارد كنند ولی با حمايتی كه مردم و به خصوص نسل جوان از اين انقلاب و رهبری كردند دشمنان نتوانستند و نخواهند توانست كه اين انقلاب را شكست دهند.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامی ايران كه 34 سال از بهار آن می‌گذرد هر آنچه افتخار به دست آورده به بركت خون شهدايی است كه در قبل و بعد از انقلاب جان خود را فدا كردند، خاطر نشان كرد: در زمان رسول گرامی اسلام(ص) شهداي قبل و بعد از هجرت پيامبر(ص) و شهداي جنگ‌های مختلف و در زمان انقلاب اسلامی، شهداي قبل از نهضت 15 خرداد سال 1342 كه در شهرهای مختلف ايران از جمله تهران، قم و ورامين تظاهرات می‌كردند، زمينه‌ساز انقلاب بودند.

عالمی يادآور شد: انقلاب اسلامی ايران در سال 57 بعد از به شهادت رسیدن 70 هزار نفر به رهبری امام خمينی(ره) به پيروزی رسيد و در نهايت يك نظام و حكومتی كه ريشه‌های اصلی آن برگرفته از توحيد و معنويت اسلامی بود در ايران تشكيل شد..

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دوران 8 سال دفاع مقدس، بيان كرد: بعد از مدت كوتاهی كه انقلاب شكوهمند ايران می‌گذشت، دشمنان مردم و كشور را مورد هجوم خود قرار دادند كه اين هجوم 8 سال به طول انجاميد ولی خوشبختانه بعد از آن با وجود فداكاری‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و ايثارگران توانستيم پيروز شويم و دشمن را با ذلت شكست دهيم.

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی ايران در اين 34 سال در تمام جهان درخشيد به بركت خون شهدايی است كه جان خويش را در راه اين كشور فدا كردند

عالمی در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع فرهنگ شهادت بیان کرد: بخشی از بندگان با خدای متعال عهد می‌بستند و به آن عمل می‌كردند كه اين‌ها به دو گروه تقسيم می‌شوند، يك گروه پيشوايان هستند كه راه شهادت را برگزيدند و گروه دوم كسانی هستند كه راه آن حماسه‌ها و ايثارها را زنده نگه داشته و حفظ مي‌كند.

وی تصريح كرد: زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا يك سنت الهی است كه مؤمن اگر مؤمن باشد و جامعه‌ای اگر جامعه ايمانی باشد بايد اين سنت را اجرا كند.

آيت‌الله عالمی با اشاره به تاثير زندگی پيامبر(ص) بر روی انقلاب اسلامی ايران، گفت: زندگی رسول گرامی اسلام(ص) قبل و بعد از بعثت برای انقلاب اسلامی ايران يك مثال است كه مردم از آن الهام می‌گيرند، مثلا در زمان قبل از هجرت عده‌ای از ياران پيامبر(ص) و اسلام آن‌قدر در ايمان خود راسخ بودند كه دشمنان به تهديد آن‌ها برخواستند و آنها را كشتند تا ديگران دست از پبامبر(ص) بردارند ولی به عنوان مومنان واقعي همواره در كنار نبی خدا(ص) ايستادگي كردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مسلمانان از هر موقعيتي استفاده مي‌كردند تا رسول الله(ص) و دين اسلام را تبليغ كنند كه شاهد اين تبليغات جريان مهاجرت مسلمانان به حبشه است.

آيت‌الله عالمی با بيان اينكه شهدا هميشه زنده هستند، ابراز كرد: طبق گفته خدای متعال شهدا هيچ گاه نمی‌ميرند و كسی حق ندارد آن‌ها را مرده بخواند بلكه هميشه زنده هستند و آن‌ها برای ميهمانی نزد خدای خويش دعوت شده‌اند./ب


برچسب ها: عضو ، مجلس ، خبرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.