فضای سبز و بزرگراه ها تنها دغدغه مردم نیست مردم ما مسلمان اند و به مسجد نیاز دارند

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران،  مسجد قلب جامعه اسلامی است و اهمیت آن با تاکید بر آیات وحی،  کلام ائمه و نقش تاریخی که در تمدن اسلامی ایفا کرده بی نیاز از دلیل و برهان است نقش و جایگاه مسجد در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن اسلامی بر کسی پوشیده نیست و اگر بپذیریم که هنوز از تجلیات فرهنگ محسوب می شود باید اعتراف کنیم که هنرهای اسلامی ایرانی در خانه خدا و مساجد حفظ شده  است.
 این مطالب،  مطالبی آشنا در هر کتاب و مقاله و رساله است اما متاسفانه با وجود چنین سخنان شیوا و گیرایی در خصوص اهمیت وجایگاه والای مساجد در کمال ناباوری هنوز بعضی از مناطق تهران از مسجد محروم اند.
برخی مسئولان در مورد لزوم احداث مساجد گفتند:  موضوع دین، تربیت و اخلاق از مهم ترین موضوعات مورد دغدغه مردم است در این میان توجه به مسجد به عنوان مهم ترین کانون که ارتباط بین انسان و خداوند را برقرار می کند بسیار حائز اهمیت است با توجه به تاکیدات مسئولان شهری چه کسی پاسخگوی نبود مسجد در محله ارم واقع در منطقه 5 است.
محله دوم با 21 هزار نفر جمعیت از سمت غرب به دره کن و از سمت شرق به اتوبان باکری، از سمت شمال به حکیم و از جنوب به ارم می رسد.
در پی شکایت های بی شمار اهالی از نبود مسجد تصمیم به مصاحبه با چند تن از اهالی محله گرفتیم تا مشکل نبود مساجد را از زبان اهل مسجد بگوییم
یکی از اهالی سالمند منطقه گفت:  متاسفانه این محله با وجود و بیست هزار جمعیت حتی یک مسجد هم ندارد و ما در خواست رسیدگی به این موضوع را از شورای محل خواستیم ولی  تلاش های ما بی نتیجه بود.
یکی از جوانان محل گفت:  متاسفانه از زمانی که اتوبان های شهید باکری،  به بهره برداری رسیده است رفتن به مساجد محله های دیگر برای  ما دشوار  شده است.
 یکی دیگر از اهالی محل گفت:  طبق گفته های شهردار تهران در هر محله ای حداقل دو مسجد باید وجود داشته باشد ولی ما حتی یک مسجد هم نداریم.
 آقا محمدی یکی از اعضای شورای محل در پاسخ به تمام  صحبت های اخیر گفت:  در همین خصوص شهرداری شهرداری  کلنگ یک زمین 1385 متر مربعی را در کنار زمین استقلال در سال 90 زده  اما متاسفانه معاونت فضای سبز به ما اجازه برداشت درختچه های زیتون را از این محل نمی دهد ولی با پیگیری شهردار منطقه 5 و شورای محل این مشکل به زودی حل می شود به گفته بسیاری  از شهروندان  محله ارم نبود مسجد  یکی از بزرگ ترین  مشکلات آنان به شمار می رود زیرا آنان را علاوه بر فرایض نماز جماعت از آموزش های فرهنگی  و اجتماعی  نیز محروم کرده است و این مشکل مستلزم توجه بیش تر مسولین شهری است./ف


برچسب ها: نبود ، مسجد ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار