نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در کشور به توانمندی ساخت انواع هواپیماهای شکاری، گشت‌زنی، جنگنده‌های پیشرفته و فوق پیشرفته‌ای چون صاعقه، آذرخش و قاهر رسیده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، نفرت مردم از حکومت ستمشاهی به اوج خود رسیده بود و راهپیمایی مردم علیه رژیم مستبد شاهنشاهی شهر به شهر گسترده‌تر می‌شد.

"شاه" مستبد ایران در این اندیشه بود که با داشتن ارتشی قوی و قدرتمند به عنوان ژاندارم منطقه باقی می‌ماند و تمام اعتراضات را سرکوب می‌کند، غافل از این‌که نیروهای متدین ارتشی، همپای مردم تحرکات خود علیه رژیم شاهنشاهی را آغاز کرده بودند.

در این میان خبر "تجمع" و  "اعتراض" کارکنان نیروی هوایی علیه رژیم شاه در "پایگاه‌‌ها یکی پس از دیگری به گوش می‌رسید.

در روز دوازدهم بهمن‌ماه با ورود امام خميني(ره) به کشور، کارکنان نیروی هوایی به عنوان محافظ ایشان، افتخاری بزرگ برای خود ثبت کردند.

روزهای بهمن 57 یکی پس از دیگری سپری می‌شد، کارکنان مومن و هوشیار نیروی هوایی تصمیم گرفتند تا آخرین ضربه خود را به رژیم مستبد ستم‌شاهی وارد آورند.
 
"مردان آسماني نوزدهم بهمن‌ماه" با حضور در "مدرسه علوی" اقامت‌گاه حضرت امام(ره) و بیعت با ایشان، کمر رژیم شاه را شکستند و با انجام "رژه‌ای تاریخی" در مقابل دیدگان امام(ره) ضربه نهایی را بر پیکر پوسیده طاغوت وارد کردند.

عکس معروف این بیعت تاریخی در "روزنامه کیهان" به چاپ رسید و رژیم ستم‌شاهی سعی کرد تا این عکس را جعلی قلمداد کند، اما بنیانگذار کبیر انقلاب در یک سخنرانی تاریخی، پرسنل نیروی هوایی را به عنوان سربازان امام عصر(عج) معرفی کرده و این نشان افتخار را به سینه آنان نصب کردند.

مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط رهبری، "مستشاران خارجی" که عمده آنان آمریکایی بودند و مسئولیت‌های سنگینی در نیروی هوایی به عهده داشتند با بازگشت به کشورشان سعی کردند که نیروی هوایی ايران را فلج کنند، اما مجاهدان ارزشمند نیروی هوایی، با تلاش بی‌وقفه خود در کوتاه‌ترین زمان، قادر به بهره‌برداری و نگهداری تجهیزات این نیرو شده و در گام بعدی، ساخت و تعمیر قطعات و تجهیزات را در دستور کارشان قرار دادند.

این نیرو امروز در کشور به توانمندی ساخت انواع هواپیماهای شکاری، گشت‌زنی، جنگنده‌های پیشرفته و فوق پیشرفته‌ای چون "صاعقه"، "آذرخش" و "قاهر" رسیده است.

ساخت انواع "موشک‌های هوا به زمین"، "هوا به سطح"و  "هوا به هوا" در بردهای مختلف و سیستم‌های پدافندی و راداری پیشرفته از دیگر دستاوردهای این نیروی آسماني ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار