نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه نيروهاي مسلح کشورمان، قدرت آمريکا در خاورميانه را مهار کردند، گفت: بايد در کنار توانايي علمي،‌ ظرفيت‌هاي اعتقادي و توانمندي دفاعي و نظامي و برتري قدرت سياسي، در دهه چهارم انقلاب به يک قدرت بزرگ اقتصادي تبديل شويم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سيدحسن ابوترابي‌فرد" نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، صبح امروز در مراسم گرامي‌داشت روز نيروي هوايي ارتش که در سالن اجتماعات آشيانه جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، طي سخناني اظهار داشت: نظام مقدس جمهوري اسلامي از شاخص‌هاي فاخري برخوردار است که در دنياي امروز که در دست صاحبان زر و زور قرار دارد کشورمان را در جايگاه بالنده و ممتازي قرار داده است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مهم‌ترين شاخص اقتدار در کشور ملت هستند که با برخورداري از برجستگي‌هاي فکري، اعتقادي، اخلاقي، رفتاري و الهام از يک تاريخ کهن بستر خلق يک انقلاب عظيم در کشور را فراهم کردند.

وي افزود: از ديگر ويژگي‌هاي اقتدار اين ملت، تولد معمار بزرگ انقلاب و امام خميني(ره) و خورشيد پر فروغ عصر مقام معظم رهبري است؛ کساني که با بي‌اعتنايي به ذخاير دنيا و ناچيز شمردن قدرت‌هاي پوشالي، عهده‌دار مسئوليت کشتي انقلاب بودند.

ابوترابي نيروهاي مسلح را از بزرگ‌ترين سرمايه‌هاي انقلاب اسلامي برشمرد و تصريح کرد: بي‌ترديد امروز يکي از نقطه‌هاي اقتدار جمهوري اسلامي، نيروهاي مسلح، ارتش و سپاه پاسداران هستند؛ اين نيروها شخصيت استثنايي خود را در روزهاي مبارزه ملت با استکبار به نمايش گذاشته و شخصيت والايي از خود در نوزدهم بهمن 57 تجلي دادند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، نيروي هوايي ارتش را پيشاني شخصيت نيروهاي مسلح دانست و ادامه داد: ارتش در چهره نوراني نيروي هوايي در چند مقطع تجلي يافت؛ اولين مقطع  بهمن 57 بود که اين نيرو چون حلقه‌اي امام(ره) را در بر گرفته و امکان گام نهادن امام راحل بر خاک ايران را فراهم کردند و با پشتيباني هوايي هلي‌کوپترهاي آشيانه، سلامت امام(ره) را در روز بزرگ 12 بهمن تضمين کردند.

ابوترابي‌فرد اظهار داشت: نوزدهم بهمن ديد وسيع امام(ره) مبني بر اينکه ارتش و ملت در کنار هم هستند با حضور نيروهاي الهي "نيروي هوايي" تفسير شد و پيشگامان عرصه جهاد و شهادت در نيروي هوايي ثابت کردند که ارتش در کنار ملت و امام(ره) بوده و در کنار استکبار جهاني قرار نخواهد گرفت.

وي افزود: نيروي هوايي هنگام تعرض ارتش رژيم بعثي عراق به خاک مقدس کشورمان نيز براي دومين بار خود را به اثبات رسانده و با پرواز بيش از 100 فروند هواپيما به دستور امام راحل، پوشالي بودن قدرت صدام را به جهانيان نشان دادند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، نيروي هوايي ارتش را از ارکان اقتدار نيروي مسلح برشمرد و ادامه داد: نيروي هوايي با پرواز جنگنده‌هاي ساخت وطن، برگ زرين ديگري در تاريخ انقلاب رقم زد. همچنين پدافند هوايي، فرصت‌هاي ارزنده‌اي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي فراهم کرده است.

وي نيروهاي مسلح را از عوامل اقتدار کشور دانست و افزود: خلبانان نيروي هوايي علاوه بر داشتن دانش کلاسيک، در طول دوران دفاع مقدس به مجموعه ارزنده‌اي از دانش و تجربه رسيده و به پشتوانه کليدي نظام اسلامي تبديل شدند.

ابوترابي‌فرد به اذعان مقام ارشد آمريکايي در کنگره اين کشور مبني بر مهار قدرت آمريکا توسط نيروهاي مسلح ايران اشاره کرد و ادامه داد: وقايع غزه، عراق و خليج فارس نشان داد که نيروهاي مسلح کشورمان، قدرت آمريکا در خاورميانه را مهار کردند؛ آنها اقتدار پوشالين گنبد آهنين رژيم صهيونيستي را نشان داده و به پناهگاهي براي مردم تبديل شده‌اند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بروز ناامني‌ در کشورهايي که نيروهاي آمريکايي و متحدان آنها در آنجا حضور دارند، اظهار داشت: مردم شريف اين کشورها سخت‌ترين نا امني‌ها را تحمل مي‌کنند، اما ما در حاشيه اين کشورها از بالاترين سطح امنيت برخورداريم و اين امنيت، عوامل کليدي مانند اقتدار نيروهاي مسلح، اقتدار اطلاعاتي و انسجام مديريتي دارد.

وي خاطرنشان کرد: دنيا بايد بداند ممکن است واژه‌ها يا سخناني در کشورمان گفته شود که آنها تفاسير خود را داشته باشند، اما ايران از عالي‌ترين سطح انسجام مديريتي برخوردار بوده که برآمده از اعتقاد،‌ تعهد و ايمان رهبري است.

وي يادآور شد: در دنيايي که استکبار جهاني از تمام ظرفيت‌هاي خود براي ايجاد چالش، ناامني و گسترش نقاط آسيب به دنياي اسلام تلاش مي‌کند، ايران اسلامي نه تنها در اوج اقتدار بوده، بلکه مديريت جبهه مقاومت اسلامي را نيز در دست دارد.

ابوترابي‌فرد ادامه داد: جبهه مقاومت اسلامي که استکبار آن را مانع بزرگ خود مي‌داند با انواع توطئه‌هاي دشمن روبرو است، اما به طور قطع اين تلاش‌هاي نافرجام، به اقتدار مقاومت اسلامي در جهان مي‌انجامد.

وي تاکيد کرد: کساني که فکر مي‌کردند با گسترش مزدوران، سلاح و تروريسم در سوريه اين کشور را به پايگاهي براي استکبار جهاني تبديل مي‌کنند، با اقتدار ملت و دولت سوريه و پيوند و وحدت ملي و جبهه مقاومت روبرو شدند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: ايران اسلامي نه تنها به نمادي از اقتدار تبديل شده، بلکه خارج از مرزها نيز با ا قتدار، جبهه مقاومت را پيش مي‌برد و نيروهاي مسلح يکي از کليدي‌ترين عوامل اين اقتدار هستند.

وي ادامه داد: کاروان عظيمي که ملت در 22 بهمن 57 راه‌اندازي کردند امروز حرکت خود را به سوي مرجعيت علمي جهان با رهبري مقام عظماي ولايت پيش مي‌برد.

ابوترافي‌فرد تاکيد کرد: ايران بايد در کنار توانايي علمي،‌ ظرفيت‌هاي اعتقادي و توانمندي دفاعي و نظامي و برتري قدرت سياسي در دهه چهارم انقلاب به يک قدرت بزرگ اقتصادي تبديل شود و فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر پيشرفت و عدالت در کشور جلوه‌گر باشد.

وي تحريم‌ها و تهديدات را بستر پيشرفت در کشور دانست و تصريح کرد: فشارهاي امروز کشور را در ريل‌هاي رسيدن به قدرت اقتصادي منطقه انداخته است؛ همان‌طور که در دفاع مقدس، ايران را به توانايي موشکي، هواپيمايي و هوافضا رساند.

وي در پايان اظهار اميدواري کرد: ان‌شاءالله با رهنمودهاي مقام معظم رهبري، اقتصادي استوار مبتني بر علم و دانش را با تدابير شايسته مسئولان و تلاش نقش‌آفرينان رقم بزنيم.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: اقتصاد ، قدرت ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار