مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت:‌ تعداد پایگاه‎های ثابت استان در طرح امداد و نجات نوروزی امسال 30 درصد افزایش یافته است.


به گزارس گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، مجتبی اکبری شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: پایگاه درازنو، توسکستان و پایگاه جاده‎ای بندرگز از جمله پایگاه‎هایی هستند که به دیگر پایگاه استان اضافه شدند.

ایجاد 69 پایگاه ثابت، موقت و راهنمایی مسافران نوروزی از هلال احمر گلستان

وی خاطرنشان کرد: در سطح  استان 9 پایگاه ثابت، 30 پایگاه موقت امداد و نجات و 30 پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی در زمان تعطیلات نوروزی وارد عرصه خدمت‎رسانی و انجام وظایف محوله خواهند شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان اذعان داشت: همزمان با پایان طرح امداد زمستانه در 25 اسفند ماه سال جاری و در ادامه آن طرح امداد و نجات نوروزی استان شروع خواهد شد.

اکبری ادامه داد: با توجه به روند افزایشی ایام تعطیلات نوروزی  امسال به نظر می‎رسد در سال جاری و اوائل سال جدید شاهد افزایش مسافران نوروزی به استان باشیم که با توجه به این موضوع ظرفیت خدمات استان نیز باید افزایش یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به عضویت هلال احمر در ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان گفت: طبق روال هر سال این جمعیت مسئولیت کمیته امداد و نجات این ستاد را بر عهده دارد و بر این مبنا وظایف خود را پیش خواهد برد.

آماده‎سازی مجموعه رفاهی هلال احمر در «دلند» برای اسکان مسافران نوروزی

اکبری با آرزوی تعطیلاتی ایمن برای مسافران نوروزی به استان تصریح کرد:‌ این جمعیت به عنوان رئیس کارگروه امداد و نجات استان، عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و یکی از اعضای طرح استقبال ایمن از بهار استان تلاش خواهد کرد تا در راستای وظایف قانونی خود در تحقق تعطیلاتی ایمن برای مسافران نوروزی به استان کوشا باشد.

وی با تاکید بر فقدان مشکل اسکان مسافران نوروزی در استان اضافه کرد: امسال مجموعه رفاهی هلال احمر در «دلند» به مجموعه امکانات اسکان مسافران نورزوی استان اضافه می‎شود.

در هر 25 کیلومتر جاده‎های گلستان یک پایگاه امداد و نجات دایر باشد

اکبری با اشاره به شاخص فاصله بین پایگاه‎های امداد و نجات استان تصریح کرد: در جلسه‎ای با فوریت‎های پزشکی استان تلاش می‎کنیم تا در هر 25 کیلومتر جاده‎های استان یک پایگاه امداد و نجات دایر باشد.

وی ادامه داد: تعداد پایگاه‎های امداد و نجات استان گویای شاخص هر 18 کیلومتر فاصله را نشان می‎دهد اما عدم پراکنش مناسب موجب شده تا این شاخص در برخی نقاط رعایت نشود که این موضوع نیازمند برنامه‎ریزی و نظم‎دهی است.

امسال طرح استقبال ایمن از بهار از 25 اسفند ماه سال جاری آغاز و 15 فروردین سال آینده به پایان می‎رسد.
برچسب ها: پایگاه ، نجات ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.