رییس سازمان جهاد كشاورزی كردستان، شناسنامه دار كردن دام ها را یكی از راهكارهای مهم در راستای جلوگیری از قاچاق دام در مرزها اعلام كرد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران  سنندج ،حسن نژاد  گفت: با شناسنامه كردن دام ها، دامداران می توانند بر اساس شناسنامه، دام های خود را به فروش برسانند و با این روش قاچاق دام از بین می رود.
وی در ادامه گفت: قاچاق دام در استان های مرزی تحت تاثیر نوسانات قیمت ها است به طوریكه هر زمان قیمت دام زنده و گوشت در كشور ما ارزان و در كشورهای همسایه گران شود شاهد قاچاق دام از كشور به سوی كشورهای همسایه بخصوص عراق هستیم. حسن نژاد با اشاره به اینكه امسال شاهد قاچاق دام از كشور به عراق از طریق مرزهای استان هستیم، گفت: همه دام های قاچاق بومی كشور است و دام خارجی در میان دام های قاچاق وجود ندارد. وی گفت: قیمت هر كیلو دام زنده سبك را در كردستان 110 هزار ریال و هر كیلو گوشت قرمز را نیز 210 هزار ریال اعلام كرد. وی با اشاره به اینكه دلال ها و برخی اوقات تبعه های كشور عراق در واحدهای پروار بندی دام استان به دنبال خریداری دام به منظور خروج آن از كشور هستند، گفت: بدون مجور دامپزشكی نباید اجازه نقل و انتقال دام در كشور داده شود./س

 


 

برچسب ها: قیمت ، استان ، ارزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.