معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت؛ تصادف پدیده ای پیش بینی و هم قابل پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سرهنگ جهانگیری امروز در نشست خبری دومین کنگره بین المللی ایمن جاده ها با بیان این مطلب افزود: هر چه دقت نظره حوزه عوامل اجرایی به ترافیک بیشتر باشد و خوب بررسی شود نتیجه گیری و نتایج حاصل از آن نیز مثبت خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ترافیک یک پدیده ی چند وجهی است و باید به همه ابعاد آن توجه کرد و صرفا اگر درباره ابعاد یک موضوع بررسی کنیم و به ابعاد دیگران آن توجه نکنیم ضلع های دیگر اضلاع مربوط موجب تحقق اهداف تعریف شده خواهد بود.

جهانگیری در ادامه اظهار داشت: از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره هم پوشانی و هم افزایی و هم کاری بین بخشی و همچنین آگاهی دستگاههای مکلف به موضوع است که می توانند نسبت به وظایف مربوط مکلف شوند و پلیس نیز به عنوان دستگاه متولی اجرای مقررات ترافیکی با استفاده از ظرفیت هایی که برای کاهش تخلفات، کاهش تصادفات انجام می دهد  هم در ابعاد علمی و هم در ابعاد اجرایی همکاری و تشویق و تقدیر می کند.

*بیش از 25 هزار تلفات جاده ای در سال

همچنین در ادامه این نشست عبدالحسینی ریاست کنگره و مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی از آمار 25 تا 28 هزار نفری تلفات در سال خبر داد.

وی در ادامه تاکید کرد؛ ما اکنون یکی از کشورهایی هستیم که در این زمینه بیشترین تلفات را داریم و بیشترین آمار تلفات در سنین بین 5 تا 25 سال مربوط به تلفات جاده ای است.

عبدالحسینی در ادامه عنوان داشت:البته در سال های گذشته با کمک نیروی انتظامی و مسئولین این آمار کم شده است.

وی در ادامه بیان کرد: امسال کنگره وسیع تر و با دید بیشتر و بازتر شکل گرفته و با حضور 40 نفر از بزرگان این فن و رشته در دنیا و همچنین پزشکان فوق تخصص مغز و اعصاب و متخصصین در زمینه تصادف جاده ای در دنیا انجام می شود.

عبدالحسینی در ادامه افزود: حدود 100 مقاله و پوستر به دبیر خانه کنگره رسیده که تاکنون 41 مقاله از علمی تایید شده و طی غالب سخرانی اجرا می شود و حدود 50 پوستر تهیه شده، و همچنین 40 سخرانی خارجی و 35 سخرانی ایرانی دعوت شده اند.
عبدالحسینی خاطر نشان کرد: از مهم ترین اهداف این کنگره این است که با توجه به اینکه به تحصیلات عید و مسافرت  های نوروز نزدیک هستیم راهکارهایی را به مردم ارائه بدهیم که کمترین آسیب ها را در این زمینه داشته باشیم و بتوانیم با همکاری همه جانبه تمام دستگاههای مربوط این معضل به بهترین نحو حل شود./ف

برچسب ها: کشور ، رانندگی ، قابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار