رئيس‌جمهور با تاكيد بر همدلي و وحدت تمام گروههاي فلسطيني گفت: رژيم صهيونيستي در موضع ضعف قرار دارد و اگر مقاومت ملت‌ها و گروههاي فلسطيني ادامه يابد، بدون ترديد چشم‌انداز بهتر و روشن‌تري پيش روي ملت‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) به وقت محلي در ديدار محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با اظهار خرسندي از دستاورد اخير فلسطين در سازمان ملل گفت: اينكه مسئله فلسطين يك گام به جلو رفت و سندي در سطح بين‌المللي به نفع ملت فلسطين ثبت شد، فرصت بهتري ايجاد كرده كه حقوق ملت فلسطين به طور جدي‌تر پيگيري شود.

رئيس‌جمهور با اشاره به اظهارات محمود عباس مبني بر تلاش براي وحدت بين تمام گروههاي فلسطيني افزود: دشمنان از فاصله بين ملت فلسطين و گروههاي فلسطيني، سوء استفاده‌هاي زيادي كرده‌اند، از اين رو اميدواريم تلاش‌هايي كه در زمينه وحدت صورت گرفته به نتيجه كامل برسد و هر آنچه كه ملت فلسطين انتخاب كردند، بايد همه از آن حمايت كنند و اين موضوع فرصتي براي پيشرفت‌هاي بعدي است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران در تمام مجامع بين‌المللي از حقوق ملت فلسطين به طور كامل حمايت مي‌كند، اظهار داشت: اين موضوع راهبرد جمهوري اسلامي بوده و تغييرناپذير است و ملت ايران همواره در كنار ملت فلسطين قرار خواهد داشت.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي در مسير سراشيبي و ضعف قرار دارد، گفت: صهيونيستها با مقاومت، ضعيف‌تر مي‌شوند لذا بايد به طور همزمان كه در مجامع بين‌المللي موضوع تشكيل دولت مستقل فلسطيني پيگيري مي‌شود، آزادي كل سرزمين‌هاي فلسطين و مقاومت در اين زمينه نيز مورد توجه قرار گيرد و امروز شرايط به گونه‌اي است كه آ‌سان‌تر مي‌توان اين دو موضوع را در كنار هم پيگيري نمود.

محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز در اين ديدار با قدرداني از حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي جمهوري اسلامي ايران از حقوق ملت فلسطين گفت: برادران ايراني همواره در تمام شرايط در كنار ملت مظلوم فلسطين بوده‌اند و ملت فلسطين قدرشناس اين حمايتها است.

وي با اشاره به فشار و موضع منفي غربي‌ها و برخي دولت‌هاي عربي پس از تصويب عضويت فلسطين به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل، اظهار داشت: آنچه اخيرا به دست آورده‌ايم دستاورد بزرگي است و همچنان آن را پيش خواهيم برد.

وي از تلاش خود براي برقراري آشتي و وحدت بين گروههاي فلسطيني خبر داد و گفت: جوانان فلسطيني همچنان به دنبال مقاومت هستند و هر روز با روشهاي ابتكاري و جديد و در قالب تظاهرات عليه صهيونيست‌ها اقدام مي‌كنند.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار