بیش از 200 دشت کشور به خاطر افت سطح سفره‌های زیرزمینی در معرض خطر قرار دارند که باید برای بهبود وضعیت طرح‌های آبخیزداری به مرحله اجرا درآید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس سازمان منابع‌طبیعی، امورجنگل‌ها و آبخیزداری کشور گفت: در ساماندهی مالکیت اراضی ملی در قالب طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات تا سال 91 بیش از 131 میلیون هکتار به نام دولت سند دار شده است.

اورنگی با تبیین عملکرد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری از مهم ترین برنامه های این سازمان است به گونه ای که بیش از 55 درصد از اعتبارات سازمان مربوط به این بخش است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اجرای طرح‌های آبخیزداری در راستای اجرای مدیریت منابع آب ادامه داد: برای احیاء منابع آب تاکنون در 25 میلیون هکتار از اراضی طرح‌های آبخیزداری به مرحله اجرا درآمده است و هدف از اجرای آن کنترل فرسایش، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و کنترل رسوب است.

رئیس سازمان منابع‌طبیعی، امورجنگل‌ها و آبخیزداری کشورخاطر نشان کرد: در حال حاضر با اجرای طرح‌های آبخیزداری 360 میلیون متر مکعب آب استحصال شده است که این آمار نشان از اهمیت اجرای چنین طرح‌هایی است و به همین خاطر 55 درصد از بودجه سازمان صرف اجرای این طرح‌ها می‌شود./س

برچسب ها: دشت ، کشور ، معرض ، خطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.