نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جمع کارکنان سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) استان چهارمحال و بختیاری گفت: منتهی الیه مرز جغرافیای جهان اسلام، مرز انقلاب اسلامی ایران است.

همزمان با دهه مبارک فجر، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن شهید فهمیده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به واکاوی فتنه 88 و توطئه های فراروی انقلاب اسلامی در 34 سال گذشته پرداخت.

حجت الاسلام سعیدی، سخنان خود را با طرح این سوال که فتنه گذشته چگونه بود و فتنه آینده چگونه می‏شود و مسئولیت ما چیست؟ آغاز کرد و افزود: در 30 سال قبل، بعد از سقوط شوروی، دستگاه های اطلاعاتی آمریکا، تحلیلی ارائه کردند که این کشور یکه تاز عرصه بین المللی و کد خدای دهکده جهانی است. آنها  ادعا داشتند ایالات متحده تنها رهبر جهان است.

وی افزود: این تحلیل می گوید دو تهدید هژمونی و کدخدایی واحد آمریکاست که یکی تهدید سرخ به معنای احیای مارکسیسم  و دیگری  تهدید سبز یعنی فعال شدن گسل جغرافیای جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تحلیل گران غربی تهدید دوم را بیشتر قبول دارند لذا آمریکایی ها روی خاورمیانه و به ویژه جمهوری اسلامی ایران متمرکز شده اند.

وی وجود ذخایر فسیلی انبوه در خاورمیانه، عقبه غنی فرهنگی و مباحث ژئوپلتیک و استراتژیک بودن این منطقه و جمعیت جوان و با انگیزه را از دلایل مورد توجه قرار گرفتن ایران در منظر تحلیل گران و سیاستمداران غربی عنوان کرد.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اقدامات قدرت های استکباری در مقابله با جمهوری اسلامی گفت: حرکت سخت افزاری با تحمیل جنگ برای ساقط کردن نظام ، اقدام نرم افزاری در راستای تخریب مقدسات در سراسر عالم، اشغال شرق و غرب ما کشور ما از جمله؛ افغانستان و عراق، مقابله با حزب الله و ادامه این حرکت چهار مرحله ای (حزب الله ، سوریه ، عراق و بعد ایران) از اقداماتی بود که این قدرت ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تمام توان و تلاش خود را بکاربستند اما؛ در گام اول که مقابله با حزب الله بود آنها عقب رانده شدند  و این توطئه خنثی شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گسل جغرافیای جهان اسلام فعال شده  و امروز مرز ما منتهی الیه جغرافیای جهان اسلام است و در یکی از حساس ترین لحظات تاریخ بشر قرار داریم.

حجت الاسلام سعیدی افزود: کمتر در تایخ دیده می شود که یک ملت و یک رهبر توانسته باشد مرزهای فکری، جغرافیایی و سیاسی را تا عمق سرزمین جبهه استکبار پیش ببرد، اما به فضل خدا این اتفاق در جمهوری اسلامی ایران افتاده است.

وی، با اشاره به سخنان خانم کلینتون که می گوید هرکجا نگاه می کنیم ایران را می بینیم گفت: رد پای انقلاب اسلامی ایران در آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و سراسر جهان دیده می شود و این نشان دهنده این است که مرزهای جغرافیایی نتوانسته است انقلاب اسلامی را محدود کند و انقلاب به تمامی دنیا صادر شده و دیگر مرز ما شلمچه و حاج عمران و قله های جاسوسان نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به جنگهای 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه حزب الله و مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی گفت: نبرد فیزیکی ایران و آمریکا در غزه بود که موشکهای فجر 5، تعیین کننده سرنوشت جنگ بود، با این توصیف هیچ عقب نشینی نداریم.

حجت الاسلام سعیدی افزود: امروز آمریکا به شدت احساس خطر می کند و  به دنبال گسترش اسرائیل از فرات تا نیل است.

وی گفت: در هیچ زمانی رژیم جعلی صهیونیستی این قدر ضعیف نبوده است و هزینه حفظ اسرائیل امروز بر گردن اروپا و آمریکاست و این رژیم هیچ خاصیتی برای آنان ندارد جز این که از پول مالیات مردم آمریکا و اروپا باید هزینه حفظ این رژیم اشغالگر پرداخت شود.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ هرگاه هزینه های حفظ یک امپراطوری بیشتر از سایر هزینه هایش شد، نشانه سقوط آن امپراطوری است و اکنون نشانه های سقوط امپراطوری غرب مشاهده می شود.

حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات آینده در کشور اشاره کرد و گفت: دشمن تمام توان خود را بر روی توطئه و فتنه انگیزی گذاشته است و فتنه اخیر ترکیبی از سه عنصر تحریم، دیپلماسی و تهدید نظامی است.

وی با اشاره به صحبت های وزیر خارجه آمریکا مبنی بر مذاکره گفت: خانم کلینتون و برخی عناصر داخلی هم  آگاهانه یا نا آگاهانه به این مسئله دامن می زنند در حالی که بر اساس نظر تحلیل گران نه مذاکره جدی است و نه تهدید نظامی خریداری دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: با یک نگاه اولیه می توان فهمید مرز ما با آمریکا آنقدر گسترده شده که امکان عقب نشینی نداریم و قریب به 20 نکته استراتژیک بین ما و آمریکا وجود دارد که نمی توانیم از مواضع خود عقب بنشینیم و اولین مسئله ما با آمریکا اصل انقلاب اسلامی است که منشأ بیداری اسلامی در جهان است و مقابله با استکبار را سرلوحه خود می داند.

وی، انواع اسلام های موجود در جهان را تقسیم بندی کرد و افزود: آمریکا با اسلام تکفیری، سلفی و سکولار هیچ مشکلی ندارد اما اسلامی که ما به دنیا معرفی می کنیم اختلاف اساسی با منافع آمریکا دارد و بر مبنای بعثت است.

حجت الاسلام سعیدی، بحران نان و فشار بر مردم برای رویگردانی آنها از نظام را، از اهداف تحریم های اقتصادی برشمرد و استقامت ملت و همراهی آنان با رهبری در این راه را عامل پیروزی بر این توطئه دانست و گفت: این استقامت می تواند بزرگ ترین افتخار تاریخ را بیافریند.

وی تاکید کرد: همه انتخابات هایی که در کشور بوده حساس بوده اند، اما انتخابات آینده برای ما از حساسیت بیشتری برخوردار است، زیرا دشمن در صدصد است از این انتخابات بهره ببرد و شیوه آمریکا و استکبار این است که از دمکراسی برای براندازی استفاده می کنند همچنان که در گرجستان و اوکراین و دیگر نقاط این اقدام را دیده ایم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رصد طرح های دشمن، بصیرت افزایی، تلاش در جهت پرهیز از حضور احساسی و انفعالی در انتخابات و بررسی و تبیین وضعیت کشور برای مخاطبین از وظایف دلسوزان انقلاب و نظام است.

وی، واکاوی فتنه 88 و شناسایی و شناساندن عوامل فتنه را از دیگر تکالیف دانست و گفت: کسانی که متهمان دیروز بودند امروز مدعی شده و با متهم کردن اصولگرایان و دلسوزان نظام و انقلاب به تندروی و افراط گرایی، طلبکار شده اند.

حجت الاسلام سعیدی، استقلال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فراتر از اشخاص و احزاب دانست و تمرکز این مجموعه مقدس بر روی آرمان های نظام و  ولایت و جهت گیری قطب نما و حرکت به سمت این قله رفیع را هدف اصلی پاسداران برشمرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.