نمايندگان با تصويب طرحي كه براساس آن تامين سامانه گرمايشي مدارس دولتي در دستور كار قرار مي‌گرفت مخالفت كردند


به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 18بهمن ماه) با تصويب كليات طرح اصلاح الحاق يك تبصره به بند 3-10 قانون بودجه سال 91 كل كشور مخالفت كردند.

اين طرح تصريح مي‌كرد:

طرح الحاق یک تبصره به (10-3) قانون بودجه سال 1391 کل کشور

ماده واحده-بنده 10-3 قانون بودجه سال 1391 کل کشور مصوب 30/2/1391 به شرح ذیل اصلاح می‌شود و از تاریخ تصویب این قانون حداقل 20 درصد از منابع حاصل از بند مذکور در مدت باقی مانده از سال 1391 برای اجرای حکم اختصاص می‌یابد.

10-3-وزارت نفت که یک شرکت دولتی تابعه ذیربط موظف است علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی 50 ریال به عنوان عوارض مشترکین دریافت و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نماید منابع مذکور به عنوان درآمد شرکت ذیربط محسوب نمی‌گردد و مشمول مالیات نمی‌باشد.

این وجوه دریافتی به مصارف زیر اختصاص می‌یابد:

الف-گازرسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر و نفت خیر و گازخیر و استان‌هایی که برخورداری آن‌ها از گاز کمتر از متوسط کشور است.

ب-تامین سامانه گرمایشی مدارس دولتی با اولویت شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و روستاها از طریق وزارت آموزش و پرورش(سامانه نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس)

هم چنین جزو 10 بند 3 قانون بودجه سال 1391 کل کشور مصوب 30/2/1391 به شرح زیر می‌باشد:

وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط موظف است علاوه بر دریافت نرخ گاز به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی 50 ریال به عنوان عوارض از مشترکین دریافت و پس از واریز به خزانه داری کل کشور این وجوه دریافتی را برای گازرسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر و نفت خیر و گاز خیز و استان‌هایی که برخوداری آن‌ها از گاز کمتر از متوسط کشور است و گاز کشی داخل مدارس دولتی هزینه نماید منابع مذکور به عنوان درآمد شرکت ذیربط محسوب نمی‌گردد و مشمول مالیات نمی‌باشد.

نمايندگان با 102 راي موافق، 67 راي مخالف و 11 راي ممتنع با تصويب اين طرح مخالفت كردند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، نماینده ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار