عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي از تدوین آئین‌نامه‌ای از سوی دانشگاه آزاد برای نقل و انتقال دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: در جلسه امروز درباره تشکیل سازمانی برای یکپارچگی کل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

"زهره‌ طبیب‌زاده نوری" نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون اشاره کرد و گفت: در این جلسه، "فرهاد دانشجو" رئیس دانشگاه آزاد و تعدادی از معاونین وي حضور داشتند و به سوالات نمایندگان در حوزه نقل و انتقال دانشجویان این دانشگاه پاسخ دادند.

وی درباره نحوه نقل و انتقال دانشجویان، در گذشته تصریح کرد: در گذشته این نقل و انتقال به صورت بده‌بستان‌های سیاسی و سلیقه‌ای و رابطه‌ای بوده و از طریق روسای دانشگاه، صورت می‌گرفت.

طبیب‌زاده افزود: این نقل و انتقال به صورتی بود که مردم تقاضاهای خود را به نمایندگان اعلام و نمایندگان نیز آنها را برای بررسی به دانشگاه آزاد ارسال می‌کردند و بدون هیچ آئین‌نامه‌ای در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌شد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در جلسه امروز، رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد که آئین‌نامه جدیدی برای نقل و انتقال دانشجویان تهیه شده که طبق آن دبیر هیات امنای استانی، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در مورد نقل و انتقال دانشجویان است.

طبيب‌زاده افزود: رئيس دانشگاه آزاد از نمايندگان خواستند تا اين آيين‌نامه را مطالعه کرده و تقاضاي نقل و انتقال مردم را طبق آن به دانشگاه ارسال کنند، چراکه در صورت تحقيق و تفحص در اين مورد نبايد موردي خلاف آيين‌نامه باشد و انتقادي از وي شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز درباره تشکیل سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ضرورت ایجاد آن بحث و گفتگوهایی شد که در واقع این سازمان قرار است به منظور یکپارچگی امور فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی کشور تاسیس شود و همه این مراکز تحت مدیریت این مجموعه کلان قرار بگیرند.

وی در پايان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز درباره نام این سازمان نیز بحث و تبادل نظر شد و با پیشنهاد دو عنوان برای این سازمان قرار شد بعد از گفتگوهایی بین رابط کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان دانشگاه، در این رابطه عنوان قطعی آن انتخاب شود.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: نوری ، نماینده ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار