رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از افتتاح فاز دوم طرح خدمات الکترونیکی قضایی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) با حضور اصحاب  رسانه‌ها برگزار شد، گفت: فاز اول طرح خدمات الکترونیکی قضایی که به دعاوی و خواسته‌های مرتبط با چک مربوط می‌شد حدود شش ماه پیش در شهر تهران راه‌اندازی شد که این سامانه شامل دو بخش راجع به عرضه خدمات الکترونیکی به مردم بود.

 وی اظهار داشت:در فاز دوم نیز ثبت چهار خواسته جدید در این سامانه امکان‌پذیر است که این چهار خواسته مطالبه وجه سفته، اعسار از پرداخت مهریه، اعسار از پرداخت به محکومان و درخواست صدور اجراییه در مورد رای هیات‌های حل اختلاف کارگر و کارفرما هستند.

 رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در فاز دوم طرح خدمات الکترونیکی قضایی علاوه بر اینکه چهار خواسته جدید در سطح شهر تهران کلید می‌خورد سه استان دیگر را هم ضمیمه خواهیم کرد تا بتوانند دعاوی مربوط به چک را از طریق این سامانه ثبت کنند و این سه استان خراسان رضوی، فارس و احتمالا یزد خواهند بود.

شهریاری در ادامه به طراحی سامانه ثبت‌نام الکترونیکی با عنوان "ثنا" اشاره کرد و گفت: کار این سامانه این است که مردم به صورت یکپارچه از طریق تلفن همراه یا اتصال به سامانه هویت‌شان ثبت می‌شود و با توجه به کثرت پرونده‌های قوه قضاییه تصور میرود ظرف یکی دو سال احراز هویت را به سرانجام رسانده و بعد از آن بتوانیم احراز هویت را برای دستگاه‌های دیگر از جمله احراز هویت خبرنگاران برای وزارت ارشاد انجام دهیم.

 وی عنوان کرد: توسعه در فن‌آوري اطلاعات اگر با هدف کاربردي و اطلاع رساني همراه باشد سودمند خواهد بود در غير اينصورت تحميل هزينه و عملي بيهوده است. لذا براي اينکه به اين هدف برسيم يکي از بزرگترين و مهم‌ترين پروژه‌هاي مرکز آمار و فن‌آوري اطلاعات به نام خدمات الکترونيکي قضايي را مورد مطالعه قرار داديم./س

برچسب ها: فضا ، الکترونیک ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.