وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

تحريم نمی تواند ذهن دانشمندان را از خلاقیت و شکوفایی محروم کند

دانش و علم را تحریم پذیر نمی دانیم، در قاموس چنین دیدگاهی تحریم علم معنی و توجیه ندارد و هیچ قدرتی نمی تواند ذهن دانشمندان از خلاقیت و شکوفایی محروم کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیست و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: این جشنواره در حالی برگزار می شود که ملت شریف ایران در حال برگزاری سی و چهارمین سالگرد انقلاب هستند.
 
وی افزود: رسالت جشنواره از همان ابتدا این بود که علم و فناوری را در سطح دنیا رصد کند و استعدادهای درخشان را شناسایی و به جامعه معرفی کند تا در آحاد ملت اعتماد به نفس و امید به آینده ایجاد شود. انتظار ما از سازمانها این است که ارتباط خود را با جشنواره بیشتر کنند و در راستای هدفمندی طرح ها و پروژه ها برنامه ریزی کنند.
 
دانشجو تصریح کرد: اگر ما پژوهش را به عنوان مبنای دانش و دانایی را مقدمه تعالی بدانیم با نگاه توحیدی و اسلامی باید نتیجه پژوهشی تعالی دانایی، تعالی کرامت انسانی شود و خروجی آن تولید ثروت و اقتدار برای بشریت باشد. به طور کلی با دیدگاه اسلامی و توحیدی علم مورد نظر ما علمی به عنوان ابزار برای تعالی بشریت است نه علمی برای سلطه بر دیگران ایمان به علم و دانش جهت می دهد.
 
وزیر علوم با بیان اینکه دانش و علم را تحریم پذیر نمی دانیم اظهار کرد:در قاموس چنین دیدگاهی تحریم علم معنی و توجیه ندارد و هیچ قدرتی نمی تواند ذهن دانشمندان را از خلاقیت و شکوفایی محروم کند. ما در کشورمان با پیشرفتهایی که روز به روز داشنمندانمان با همکاری صنعت و دانشگاه نشان می دهند که تحریم نمی تواند ذهن دانشمندان ایرانی را تأثیر بگذارد.
 
وی ادامه داد: ما ملتی رشد یافته در تحریم هستیم. از ابتدای انقلاب در تحریم بودیم و اگر رشدی حاصل شده در تحریم ها به دست آمده هرچند ما با هیچ دولت و ملتی ستیز نداریم حتی به دنبال ستیز با آمریکا و غرب نیستیم چون ملتی صلح طلب هستیم ولی غرب زدگی و غرب زدگی گرایی را نمی پذیریم. چون هویت داریم واین هویت ایرانی اسلامی خودمان را نه تنها دوست داریم بلکه به آن افتخار می کنیم./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار