به مناسبت ایام الله دهه فجر، 420 طرح آبیاری تحت فشار و یک طرح کلینیک گیاه‌پزشکی در بابل به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی بابل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندرانگفت : کلینیک گیاه‌پزشکی سبز آزمای شمال بابل از طرح ‌های دهه فجر بابل است که با اعتبار 600 میلیون ریال افتتاح شد.

غلامی افزود: محل تأمین اعتبار این طرح از صندوق توسعه بوده و مجهز به امکانات آزمایشگاهی برای تشخیص دقیق آفات و بیماری‌های گیاهی است که با صدور نسخه‌های گیاه‌پزشکی و ارائه روش‌های مناسب مبارزه، منجر به کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی می‌شود.

وی تصریح کرد : در دهه 50 و 60 به علت مصرف زیاد سموم کشاورزی شاهد افزایش بیماری صعب‌العلاج بودیم، در این راستا کاهش مصرف سموم کشاورزی و تولید محصول سالم از برنامه‌های راهبردی اصلی سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به این‌که بابل نیازمند هفت کلینیک گیاه‌پزشکی است، گفت : کلینیک گیاه‌پزشکی سبز آزمای شمال بابل دومین کلینیک گیاه‌پزشکی در این شهرستان است که افتتاح شد تا گامی مؤثر در جهت توسعه بخش کشاورزی باشد.

غلامی افزود : کشاورزان باید قبل از ورود به فروشگاه‌های عرضه سموم به این کلینیک‌ها مراجعه و نسخه ارائه شده را به فروشگاه‌های عرضه سموم دارای مجوز ارایه دهند، این امر سبب می‌شود تا برداشت محصول سالم‌تر، مصرف سموم کم‌تر و بهینه‌تر داشته باشند.

وی تصریح کرد : همچنین طرح آبیاری تحت فشار قطره‌ای اخوان با اعتبار 615 میلیون ریال در زمینی به مساحت 15 هکتار، طرح آبیاری تحت فشار مسلمی با اعتبار 194 میلیون ریال در زمینی به مساحت پنج هکتار، طرح آبیاری تحت فشار نوری با اعتبار120 میلیون ریال در زمینی به مساحت 3,7 هکتار و طرح آبیاری تحت فشار آقاجانی با اعتبار 128 میلیون ریال در زمینی به مساحت 3,1 هکتار افتتاح شد./س

برچسب ها: آبیاری ، تحت فشار ، بابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.