امنیت فضای تبادل اطلاعات همراه و حفظ حریم شخصی مشترکان تلفن همراه باید بیش از پیش مورد توجه اپراتورها بوده و اقدامات گسترده ای در این باره صورت گیردکه نقش رگولاتوری ، شورای عالی فضای مجازی و سازمان های نظارتی در این حوزه اساسی است

رمضانعلی صادق زاده رییس کمیته مخابرات مجلس هفتم شورای با اشاره به تنوع سرویس های ارزش افزوده ای که از سوی اپراتورهای تلفن همراه ارایه می شود، به خبرنگار اورژانس itباشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آشنایی کاربران و کسب اطلاعات جامع با این سرویس ها باید در دستور کار کنگره موبایل قرار گیرد.

وی افزود: سرویس های ارزش افزوده، کیفیت شبکه تلفن همراه، تکنولوژی های جدید، امنیت، اهمیت فرهنگ سازی و وظایف سازماهای نظارتی از جمله مباحثی است که در کنگره موبایل ایران باید مطرح شود.

 وی با بیان اینکه مقوله امنیت از دیگر موضوعاتی که در حوزه تلفن همراه باید به آن توجه شود، افزود: امنیت در این حوزه هم شامل مباحث فنی و هم حریم شخصی افراد می شود که باید در خصوص استفاده از این وسیله ارتباطی در هر دو زمینه اقدامات گسترده ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر فناوری جدید که وارد بازار می شود و مورد استقبال متقاضیان قرار می گیرد نیازمند بستر سازی مناسب است گفت: کنگره موبایل بهترین فرصت برای توسعه کارهای فرهنگی در این راستا است.

صادق زاده همچنین به نقش سازمان تنظیم مقررات و شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در اینگونه رویدادها نقش و نگاه این نوع سازمان های نظارتی می تواند به درستی تبیین شود و حتی در صورت امکان خط مشی جدیدی برای آنها ترسیم شود.لازم به ذکر است، کنگره موبایل ایران به منظور معرفی آخرین دستاوردهای علمی و فناوری این حوزه در کشور 29 بهمن لغایت 2 اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود./ع2
برچسب ها: موبایل ، امنیت ، فضای ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار