بر اساس گزارش مشترک مراکز حقوقي در فلسطين و فلسطين اشغالي ، رژيم صهيونيستي حدود 20 هزار فلسطيني اهل قدس اشغالي را ، از زندگي در اين شهر محروم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي اردن ؛ حنا عيسي دبير کل کميته اسلامي- مسيحي حمايت از قدس و مقدسات در اين باره گفت:‌ آمار فلسطينياني که حق اقامت دائم از آنان در قدس گرفته مي شود به شدت درحال رشد است، صدور چنين احکامي در چارچوب يهودي سازي قدس و کاهش آمار فلسطينيان ساکن قدس است.

وي افزود:‌ يکي از نگراني هاي اصلي اسرائيل اين است که با احداث شهرداري زير نظر تل آويو در بخشي از قدس و پيگيري سياست اسکان يهوديان در اين منطقه، فلسطينيان به مناطق زير نظر شهرداري مذکور مهاجرت کنند و ترکيب جمعيتي اين منطقه را به زيان اسرائيل عوض کنند در نتيجه تل آويو سياست محروميت فلسطينيان از اقامت در اين مناطق را به اجرا گذاشته است و تاکنون بيش از  20 هزار فلسطيني مقيم قدس را از اقامت در اين مناطق محروم کرد.

وي با بيان اينکه اين خانواده ها به اجبار در مناطقي زندگي مي کنند  که به نوعي خارج از محدوده  قدس به حساب مي آيد،  افزود: ‌رژيم اشغالگر از طريق وزارت داخلي و با حمايت سازمان ملي بيمه در پي مخدوش کردن هويت فلسطينيان مقيم قدس است و در همين چارچوب تنها در سال گذشته حق اقامت 4577 نفر از فلسطينيان اهل قدس را در اين شهر ملغي کرد.

 حنا عيسي افزود:‌ حکومت هاي مختلفي که در فلسطين اشغالي روي کار مي آيند همچنان سياست هاي نژاد پرستانه عليه فلسطينيان مقيم قدس را ادامه مي دهند و آنان را وادار به اقامت در مناطقي مي کنند که خواستار آن نيستند و حتي آن دسته از زنان فلسطيني مقيم قدس که با مردان ساکن خارج از قدس ازدواج مي کنند حق اقامت در قدس را نخواهند داشت چنانچه حق ندارند فرزندانشان را در قدس اقامت دهند. اين سياست بر خلاف قوانين بين المللي حاکم بر کشور اشغال شده است زيرا بر اساس اين قوانين اشغالگران حق ندارند ساکنان اصلي شهرها را به مهاجرت و کوچ به مناطق ديگر اجبار کنند.


                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: فلسطین ، قدس ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار