«علي اکبر صالحي»، وزير امور خارجه ايران، قرار است اواخر اين ماه براي شرکت در «دهمين کميسيون مشترک سياسي ايران و روسيه» به مسکو، پايتخت روسيه سفر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، نشست سالانه «شوراي بازرگاني روسيه و ايران» قرار است در روز‌هاي 11 و 12 فوريه در مسکو برگزار شود. 

وزير انرژي روسيه، « الکساندر نوواک»، نماينده کشورش در اين رخداد خواهد بود.

سفير ايران در مسکو، «رضا سجادي»، روز 14 ژانويه گفت انتظار مي‌رود «شوراي بازرگاني روسيه و ايران» بتواند در مورد گسترش معاملات و همکاري‌هاي صنعتي، حمل و نقل، انر‍ژي و کنسولي بين دو کشور مذاکراتي داشته باشد.

«شوراي بازرگاني روسيه و ايران» در سال 2006 تشکيل شد و دو کشور قرار‌داد‌هاي متعددي مبني بر گسترش همکاري‌هاي اقتصادي دو سويه در موارد مختلف مثل انرژي هسته‌اي، نفت، گاز، صنعت و جهانگردي به امضا رسانده اند. 

ايران و روسيه در زمينه‌هاي مختلف مثل امنيت، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و حمل و نقل با هم همکاري‌هاي نزديکي دارند. 

وزير کشور ايران، «مصطفي محمد نجار» و همتاي روس او «ولاديمير آلکسنادروويچ کولوکلتسف» روز 22 ژانويه تفاهم‌نامه اي امضا کردند که در آن بر افزايش همکاري‌هاي امنيتي ميان دو کشور تاکيد شده است. 

ايران و روسيه در ماه ژانويه 2012 تفاهم نامه اي براي گسترش همکاري در حوزه راه، حمل و نقل ريلي و هوايي و هم چنين موضوعات فني و مهندسي به امضا رساندند. 
رئيس «گروه روابط خارجي اتاق بازرگاني روسيه»، «ولاديمير پادالکو» روز دهم ژانويه گفت " مسکو به همکاري تجاري با ايران ادامه خواهد داد و هيچ مشکلي نمي‌تواند مانع پيشرفت روابط بين دو کشور بشود."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار