معاون اداری و مالی وزارت امورخارجه گفت: در نخستین نمایشگاه دستاوردهای دولت، فعالیت‌ها و عملکرد وزارت امور خارجه، در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "بهروز کمالوندی" افزود: این نمایشگاه که تحت عنوان «نخستین نمایشگاه دستاوردهای دولت در اجرای قانون اساسی» در روز دوشنبه 16 آبان ماه(امروز) افتتاح خواهد شد، به مدت 4 روز از ساعت 9 الی 20 در مصلای بزرگ تهران برگزار مي‌شود و دستاوردهای 34 ساله انقلاب اسلامی ایران در کلیه عرصه‌ها، به مردم عزیز کشورمان معرفی خواهد شد.

وی با تأکید بر حضور تمام دستگاه‌های دولتی در این نمایشگاه گفت: دستگاه دیپلماسی نیز با در اختیار گرفتن غرفه شماره یک، در نظر دارد عملکرد دولت در حوزه سیاست و روابط خارجی را به مردم اطلاع‌رسانی کند.

معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: تأکید این وزارتخانه در نشان دادن عملکرد خود، بر مبنای اصل 152 قانون اساسی استوار است، اصولی همچون نفی سلطه، حفظ تمامیت ارضی کشور، حمایت از مستضعفان، وحدت جهان اسلام و گسترش عدالت در جهان، از جمله مواردی است که اقدامات و تحرکات دستگاه دیپلماسی در راستای تحقق این اصول را در این نمایشگاه به منصه ظهور خواهند گذاشت.

وی افزود: در نمایشگاه مزبور سعی شده با استفاده از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و ایجاد یک سفارت حقیقی با حضور سفیر و کارشناسان نمونه، وظایف و اقدامات وزارت امور خارجه، به اطلاع عموم مردم برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه نمایشگاه، دو نشست تخصصی با حضور کارشناسان و دانشگاهیان برگزار خواهد شد و امکان حضور مردم در این نشست‌ها فراهم است.

کمالوندی افزود: نشست تخصصی اول با عنوان «سیاست خارجی و امنیت ملی» برگزار می‌شود و در نشست دوم که با عنوان «حوزه‌های مختلف سیاست خارجی» برگزار خواهد شد، کارشناسان وزارت امور خارجه موضوعاتی همچون؛ بیداری اسلامی و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: وزارت امورخارجه هر کشوری به دلیل ماهیت متفاوت تعاملاتی که با کشورهای خارجی دارد، در نشان دادن دقیق عملکرد خود با محدودیت‌های فراوانی مواجه است، ولی ما در نمایشگاه مذبور سعی کرده‌ایم کارهای بزرگ دولت در حوزه سیاست و روابط خارجی را به بهترین شکل ممکن در معرض دید مردم کشورمان قرار دهیم.

معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه در پایان، با تأکید بر این‌که «این نمایشگاه فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر مردم با دستاوردهای دولت و همچنین عملکرد سیاست خارجی کشورمان خواهد بود» ابراز امیدواری کرد مردم کشورمان استقبال خوب و مناسبی از این نمایشگاه به عمل آورند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار