ضرورت زیباسازی هر چه بیشتر شهرهای حاشیه نشین همچون ملارد، بیش از پیش، احساس می شود.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  شهرهای حاشیه نشین مانند ملارد، با رشد بالای نرخ جمعیتی، به دلیل افزایش ساخت و سازهای بی رویه و بی توجهی و کج سلیقگی برخی از ساکنین آن و قرار گرفتن زیبا سازی شهری در  و الویت دست چندمی از سوی برخی مدیران شهری در گذشته ، در برخی از مناطق خود،  با چهره و نمایی نه چندان  زیبا و گاه زمخت روبرو است.
 روانشناسان و مهندسان شهر سازی  معتقدند زیبا سازی شهرها و محیط زندگی با کمک گرفتن از گرافیک شهری،‌باعث ایجاد حس خاطره انگیز، آرامش و تلطیف ذهن آشفته می شود.
به تعبیری می توان گفت: زیبا سازی محیط شهری مانند ویترینی است که ارزشها،‌ باورها و فرهنگ آن جامعه را به نمایش می گذارد.
این زیبا سازی ها تحت تاثیر مولفه های بسیاری همچون شکل و نوع تبلیغات،  تنوع رنگی،  سبک معماری، روشنایی در شب،  کیفیت فضای سبز و .... بروز پیدا می کند.
 در واقع مجموعه این عوامل به صورت زنجیره متصل و مرتبط  به هم باعث نمود و تلقی احساسی در اذهان عموم جامعه از آن محیط  می شود ظهور طراحی و انجام زیبا سازی هایی در برخی از مناطق شهرستان ملارد موید این موضوع است که مدیریت شهری این شهرستان در صورت  قرار دادن این موضوع در طرح های اولویت دار قادر خواهد بود این رویه را به مناطق بیشتری از شهرستان ملارد که با چهره ای نه چندان زیبا روبرو هستند،‌ تسری بخشد.
 امید آن می رود مدیریت شهری این شهرستان در صورت تامین اعتبارات هر چه بیشتر و اهتمام مضاعف، فضا و زیبا سازی  شهری این منطقه را بهبود بخشد و آن را به الگویی برای مناطق حاشیه نشین شهرستان های استان تهران تبدیل کند./ز

برچسب ها: ضرورت ، زیبا ، سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار