خط تولید سوزن فیستولا و لوله به زودی افتتاح می شود که با تولید این ماده 90 درصد نیاز کشور در این حوزه برطرف می شود.

شاه مرادی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خط تولید سوزن فیستولا و لوله رابط دیالیز  برای بیماران دارای نارسایی کلیه افتتاح شده است.

وی در ادامه افزود: در کشور ما تقریبا 51 درصد از بیماران دارای نارسایی کلیه پیوند می شوند و بقیه افراد دیالیز می شوند که یکی از راه های دیالیز همودیالیز است که در این روش صافی دیالیز و لوله های رابط دیالیز و فیستولا نیاز است و ما در سالهای اخیر در زمینه تولید صافی دیالیز به خودکفایی رسیده ایم و امروزه ما خط تولید لوله های رابط و سوزن فیستولا و پودر بی کربنات که یکی از لوازم بسیار ضروری در بیماران دیالیزی است، را به بهره برداری رساندیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این خط تولید 90 درصد نیاز کشور است، خاطرنشان کرد: قطعا با این روند تولید بازار صادرات هم خواهیم داشت و هم اکنون با این تولید نیز ما بخشی از ظرفیت تولیدمان را به صادرات اختصاص می دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره وضعیت کشور در زمینه تجهیزات پزشکی گفت: پس از پیروزی انقلاب بیش از 4 شرکت تولید کننده در کشور نداشتیم، اما هم اکنون ما بیش از 450 تولید کننده بزرگ داریم و در زمینه های مصرف بیمارستانی اغلب نیازهایمان را از داخل تامین می کنیم، همچنین 40 درصد از نیاز فوق تخصصی را نیز در داخل تولید می کنیم.

وی با اشاره به تولید 30 درصد از تجهیزات و دستگاه های پزشکی در داخل گفت: این آمار رو به رشد است و امیدواریم در آینده ای نزدیک با توجه به پتانسیل تولیدی بیش از 80 درصد تجهیزات را بتوانیم در داخل کشور تولید کنیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، در ادامه گفت: ما در زمینه دستگاه دیالیز هم اکنون یک تولیدکننده داریم که این ظرفیت کمی است و امیدواریم با رفع مشکلات مالی در زمینه دیالیز به خودکفایی برسیم.

وی از رونمایی دستگاه شتاب دهنده خطی در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: این دستگاه برای بیماران سرطانی و بیمارانی که مشکلات توموری دارند، مورد استفاده قرار می گیرند تا با استفاده از تابش اشعه الکترونیک سلول هاي سرطانی در موضع مورد نظر از بین برود.

شاه مرادی در ادامه اظهار داشت: امروز با تولید این محصولات 350 یورو در ست و لوله، بیش از یک میلیون در پودر بی کربنات صرفه جویی ارزی خواهیم داشت که با راه اندازی خط تولید 1.5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی داریم./ع2
برچسب ها: پزشکی ، بهداشت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار