لیگ اسکی شهرنشینان از روز 17 بهمن ماه در پیست سپیدان پولاد کف شیراز آغاز می شود. رقابت هایی که امسال با توجه به شرایط خاصش خروجی خوبی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مسابقات لیگ بین المللی اسکی شهرنشینان که در تقویم فدراسیون جهانی اسکی نیز به ثبت رسیده و توسط نماینده این فدراسیون نظارت می شود، امسال در دو مرحله پیگیری می شود.

در مرحله اول مسابقات لیگ شهرنشینان در روزهای 17 و 18 بهمن ماه در پیست سپیدان برگزار می شود.

مرحله دوم رقابت ها نیز در روزهای 20 و 22 اسفند در شمشک پیگیری می شود.

تاکنون حدود 11 تیم برای شرکت در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند مسابقات شهرنشینان در واقع فرصتی برای درخشش ورزشکاران غیر بومی است.

امسال مسئولان کمیته شهرنشینان با توجه به آیین نامه های موجود در مورد مسابقات شهرنشینان تغییراتی در آیین نامه این رقابت ها داده اند.

براین اساس شرایط همچون مسابقات جهانی به وجود آمده است البته در کشورمان ملاک پوئن خیز جهانی مدنظر قرار گرفته است.

به همین جهت بازیکنانی که در رده بزرگسالان پوئن خیز زیر 200 و در رده نوجوانان پوئن خیز زیر 250 دارند حق شرکت دررقابت ها را ندارند.

با این شرایط ملی پوشان کشور نمی توانستند در مسابقات حضور پیدا کنند. مسئولان در این زمینه پس از جلساتی که برگزار کرده اند، این تصمیم را گرفتند که 10 نفر برتر تیم ملی نیز حق شرکت در مسابقات لیگ بین المللی شهرنشینان را داشته باشند.

البته این حضور با یک شرط امکان پذیر است و آن هم اینکه ملی پوشان در جوایز سهیم نیستند و هدف از حضور آنها تنها بالا بردن سطح پوئن جهانی شان می باشد.

شرایط لیگ بین المللی شهرنشینان امسال به گونه ای است که دو نفر برتر رقابت ها به مسابقات جهانی شهرنشینان اعزام می شوند و همین قضیه می تواند انگیزه زیادی ملی پوشان به ارمغان بیاورد.

امسال لیگ شهرنشینان کشور فرصت خوبی برای تلاش به غیر بومی ها می دهد، غیر بومی هایی که می توانند در آینده نقش به سزایی در موفقیت تیم های ملی کشور داشته باشند و از این حیث یکی از سکوهای پرتاب و پیشرفت اسکی کشور باشند./مح

برچسب ها: خروجی ، اسکی ، شهرنشینان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار